Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-11, 15:53
Medlem
Hej, har stött på ett problem med min Macbook. Batteriet vill inte ladda så för att ha igång den måste jag ha strömsladden i. Drar jag ut strömsladden så dör datorn.

Ska jag lämna in den eller är det ett problem man kan lösa själv?

Tack på förhand!
Citera
2008-03-11, 15:58
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuu
Hej, har stött på ett problem med min Macbook. Batteriet vill inte ladda så för att ha igång den måste jag ha strömsladden i. Drar jag ut strömsladden så dör datorn.

Ska jag lämna in den eller är det ett problem man kan lösa själv?

Tack på förhand!
Prova att ta ut batteriet och sätta in det igen, för att verkligen vara säker på att det sitter i rätt.

Nollställ sedan PRAM.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238
Citera
2008-03-11, 15:59
Medlem
skinner5000s avatar
Låter som om det är batteriet som det är något fel på. Ta med datorn dit du köpte den och be om att få låna ett batteri av de och testa, fungerar det är det ju bara att reklamera batteriet.

Tror inte att det är något du kan påverka då det inte går att styra batteriladdningen vad jag vet i alla fall.
Citera
2008-03-11, 16:00
Medlem
Tackar, ska testa det.
Citera
2008-03-11, 23:10
Medlem
Ta ut batteriet, håll in på-knappen i 5-6 sek, sätt tillbaka batteriet, prova!!!
Funkar inte detta så är det service eller ett nytt batteri som gäller!
Citera
2008-03-12, 18:25
Medlem
Jag hade detta problemet två gånger, första gången löste det sig av sig själv efter ett tag (och lite rensningar beskrivna här ovan) men när problemet kom tillbaka var jag tvungen att lämna in batteriet (var på två serviceställen det första ville ta hela datorn det andra nöjde sig med batteriet) tog väl en vecka att få nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in