• 1
  • 2
2009-10-21, 13:36
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Ah så man får testa programmen på sin egen mobil och inte bara i iPhone sim/emulatorn på datorn? Trodde man var tuvngen att ha betalat 99$ för att ens få testa på en riktig mobil innan man skulle lägga upp på app store.

Då är det ju strålande!
Aha, nej, jag tror inte du får testa på din faktiska telefon – utan bara i simulatorn – utan att betala. Osäker på om man måste betala för att göra jailbreakvänliga program.
Citera
2009-10-21, 14:14
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Osäker på om man måste betala för att göra jailbreakvänliga program.

Det är en fråga jag försökt få svar på ett tag nu.
Citera
2009-10-21, 17:09
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Det är en fråga jag försökt få svar på ett tag nu.

Även jag är intresserad av svar på den frågan, drar SDKt i skrivandet stund.
Citera
2009-10-21, 20:50
Medlem
Nu när vi alla här som har laddat ner SDK och allt detta.
Nu börjar grunderna. Var finns dessa tutorials?

Jag laddade ner en bok som skulle va grunderna till Objective-C programmering, men 90% av boken handlar just om boken och inget annat.

Var går man för att lära sig detta? Delphi, Basic, C, C++ finns det fullt av, svenska sidor och annat, men inte Objektiv-C?

Ska söka lite till, se om jag hittar något så man kan lära sig och förstå det.
Citera
2009-10-21, 21:00
Medlem
fatattacks avatar
http://developer.apple.com/iphone/index.action

Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Nu när vi alla här som har laddat ner SDK och allt detta.
Nu börjar grunderna. Var finns dessa tutorials?

Jag laddade ner en bok som skulle va grunderna till Objective-C programmering, men 90% av boken handlar just om boken och inget annat.

Var går man för att lära sig detta? Delphi, Basic, C, C++ finns det fullt av, svenska sidor och annat, men inte Objektiv-C?

Ska söka lite till, se om jag hittar något så man kan lära sig och förstå det.
Citera
2009-10-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
http://developer.apple.com/iphone/index.action

Tack så mycket. De blir och börja läsa då ..
Citera
2009-10-22, 00:31
Medlem
jastors avatar
Söker man på ebookshare på google så får man upp en sida som har 3 böcker om att programmera för iPhone (de är från 2009 så de är aktuella, en är tillochmed utgiven sista september så aktuellare än så kan det knappast bli)
och en bok på 482 sidor som grundligt går igenom vad man kan göra för kul med en jailbreakad iPhone och en massa förslag på program att installera från cydia.

Märkte nu att det finns en del shellkommandon och annat som kan vara kul att veta när man programmerar. "Turn Command-Line Scripts into iPhone Apps" som beskriver hur man gör en programikon av något man kodat i python, java, ruby, eller shellscript.
Citera
2009-10-23, 21:19
Medlem
jastors avatar
Har nu efter mycket om och men äntligen hittat en Mac OS X 10.5.7 med SDK 3.0 färdiginstallerad som en VMWare image. Borde inte vara några problem att installera 3.1.2 över den.

Länk:
http://iphoneworld.codinghut.com/200...he-priviledge/
Står även lite info om hur man ska göra för att signera programmet utan att ha ett riktigt cert.

Part 1 - Part 6 ligger på storage.to så antingen får man betala 60kr för ett premium account en månad och få ner snabbare eller vänta (rekommenderar att man kör typ jdownloader för att få det relativt smärtfritt oavsett).

Jag har redan betalat så jag kan agera försökskanin och se så att det fungerar (lite osäker men user/pass verkar iaf vara MacAdmin/pcgre).

Edit:
Se på faan det funkar ju gallant!
Senast redigerad av jastor 2009-10-23 kl. 22:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in