Citat:
Ursprungligen postat av rooklynbounce
Den senaste tiden har jag haft problem med min gamla hårddisk. Kort sagt: den har inte velat starta windows. Formatering har inte varit ett alternativ. Jag har köpt en ny hårddisk och installerat windows på den. Allting går som smort, jag kan komma åt alla filer på den gamla hårddisken (tror jag), jag har kopierat det viktigaste, men trots det har jag ingen lust att formatera den. Jag har inte heller lust att göra en ren ghost av den; där finns mycket, mycket skit.
Finns det något smidigt sätt att kopiera över "valda" delar av en windowsinstallation, dvs program och deras registervärden, osv?
(Skulle troligen inte banga på att göra det manuellt heller.)
All hjälp uppskattas.
Nja...både och kan man väl säga.
Saken är den att iaf i XP så funkar väldigt många program även om de inte är installerade på den installationen du kör så testa bara.
Jag har fått igång väldigt många program och spel på det viset, bara genom att bläddra fram till mappen och sen skapa en genväg på skrivbordet till startfilen.
Detta blir extra märkligt när man tänker på att en hel del program och spel har varit väldigt kinkiga första gången man installerade dem, men när man kör dem i ett OS som inte har någon som helst information om dem, då funkar det bara.