• 2
  • 3
2000-08-16, 17:49
Medlem
skuldsanering för rika!!

Jag vill bara hjälpa dig att komma till insikt om hur bortskämd och gnällig du är och hur bra du har det egentligen. Alltid ute efter att rädda en vilsen själ. Se mig som din "drill instructor".

Jag skrev att du får leva på existensminimum. 25 000:- är inte existensminimum. Om du tycker det är det nog dags att sälja Porschen och börja göra rätt för sig.
Citera
2000-08-17, 12:47
Medlem
skuldsanering för rika!!

:bulten i bo

Jag undrar fortfarande: Efter hur lång tid, tycker Du, att ska Dina skulder borde skrivas av ? Eller vill Du betala av skulden ?

Citera
2000-08-17, 13:05
Medlem
skuldsanering för rika!!

:bulten i bo

Du skrev i sitt första inlägg angånde skuldsanering.

> Är det nån som har nåt tips?

1. Om du röker eller snusar. Sluta.

2. Om du har bil. Överväg ditt behov av bil. Ev. försäljning inbringar dessutom pengar.

3. Bostad. Möjlighet att byta till billigare bostad.

4. Arbete. Försök byta arbete till ett mer välbetalt.

5. Extrajobb. Försök jobba extra.

Jag lyckades själv betala av en stor skuld med hjälp av bl a ovanstående punkter.

"Många bäckar små..."

* Göra sig av med mobiltelefon
* Göra sig av med datorn
* Dra ner på hyra av videofilmer
* Kabeltv eller parabol, sluta abonnera på filmkanaler.
* Äta billigare mat, storhandla.
* Bara gå till puben en gång i kvartalet ;(

--------------------------------

Allt går om man verkligen vill....

Citera
2000-08-19, 17:03
Medlem
skuldsanering för rika!!

1. drogfri

2.4 mil till jobbet. inga andra kommunikationer

3.4500 i mån

4.ej kvalificerad

5.gör det redan

Ingen mobil, ingen video,storhandlar. har inte varit på puben sen 1989, parabolen har blåst ner i vintras. osv osv.Men för att göra samtalet rättvisa så är det bäst att tillägga att jag har fyra barn som jag försörjer plus två som jag betalar underhåll för.

Jag tycker att skulderna skulle kunna skrivas av efter ca 10 år eller så, bankerna har i alla fall skrivit av dom i sin egen bokföring som förlust, fast dom går ju inte i förlust totalt sett så det enda som finns kvar är skulden. Och misären för den skyldige.

Och till Mac...jag har en snygg bild på en porche carerra i garaget. framför den står min volvo amazon som jag åker till jobbet med.
Citera
2000-08-20, 12:53
Medlem
skuldsanering för rika!!

SEX BARN!!!! BULTEN!!! SNAP OUT OF IT!!! Jag tycker självklart att samhället skall hjälpa dig med resurser att försörja dina sex barn men jag tycker också att du på något sätt borde hjälpa samhället med dig själv som varnade exempel. Du kan åka runt på skolornas sexualkunskapsundervisningar och tala om vikten av användandet av preventivmedel. Man ska inte skaffa sig barn hursom helst. Det skall inte vara en självklar rättighet att ha sex ungar. Skulle alla skaffa sex ungar så skulle jorden expoldera av människomassan!
Citera
2000-08-20, 19:05
Medlem
skuldsanering för rika!!

"I rest my case"

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto