• 1
  • 2
2000-08-03, 18:04
Medlem
Här är senaste dumt från ankdammen sverige!
Jag sitter i en skuldfälla till se-banken plus diverse skatter och lite smått och gott som man struntat i förtvivlans mörka töcken. Men för ett par år sen så kände jag att nu djävlar ska det bli ändring på allt, SKULDSANERING skulle lösa mina problem sen 10 år tillbaka i tiden.
Den totala skulden uppgår till ca 900.000:-.
Tog kontakt med ekrådgivaren i kommunen som alla har rätt till, och möts av följande efter några samtal. DET ÄR INGEN IDE ATT SÖKA SKULDSANERING PGA ATT NI HAR FÖR LÅG INKOMST!!!. Tänka sig va, jag har för låg inkomst. Men så var det det blir inget över till fodringsägarna om jag fortfarande går på underskott Med andra ord jag har fått livstid i fattigdom. kan aldrig äga mitt boende osv.....
Är det nån som har nåt tips? Bankrån osv kan ni skippa det har jag redan tänkt på, och det funkar inte men seriösa tips vore välkommet.
Citera
2000-08-03, 19:25
Medlem
skuldsanering för rika!!

Jag är novis på ämnet, men skrivs det inte av efter fem år på existensminimum, eller?
Citera
2000-08-04, 09:02
Medlem
skuldsanering för rika!!

nej tyvärr så enkelt är det inte
Citera
2000-08-04, 11:05
äldre konto (old)
Ej medlem
skuldsanering för rika!!

Du kan ju börja med att sälja datorn och göra dig av med internetab.
Bra för din ekonomi, bra för oss andra som tillbringar för mycket tid här och läser trams..
För övrigt är det alltid någon ANNAN som måste pröjsa din synder i slutändan vid skuldsanering. De försvinner ju liasom inte bara upp i luften efter fem år.

//trött på allt dalt
Citera
2000-08-05, 17:17
Medlem
skuldsanering för rika!!

"en som har koll på sin ekonomi"
Oj du var en duktig en, vore intressant att veta din politiska läggning och människosyn men det framgår ju ganska tydligt av ditt inlägg.
Internet har ju tyvärr gett såna kretiner som dig ett forum att yttra sig i anonymt, jag tror inte att du skulle öppna käften i nåt samanhang annars, utom möjligen för att ge guldivar en avsugning.
Du har ingen aning om samanhanget bakom människors skulder, ändå sitter du här och snackar en massa skit, låt oss intelligenta människor slippa dina dumma kommentarer.
Citera
2000-08-06, 18:18
äldre konto (old)
Ej medlem
skuldsanering för rika!!

Det är bra, 'trött på allt dalt'. Täpp igen käften på de fattiga djävlarna bara. Fattas bara att någon av dem skulle ha råd med papper och penna så att de skulle kunna skriva insändare om sin situation. Det vore skandal att du skulle vara tvungen att sponsra daltande som yttrandefrihet.
Citera
2000-08-07, 23:22
Medlem
skuldsanering för rika!!

Bulten - din inkompetenta djävel! Vem satte dig i "skuldfällan" då? Tomten? Julbocken? Fattas bara att du skyller på att staten tvingade dig in i skulder.
Går du på inkompetensbidrag (det som kallas för socialbidrag) också eller? Visst är det bra med skyddsnät men för fan människor - ta lite ansvar för er själva istället för att klaga.
Citera
2000-08-08, 18:34
Medlem
skuldsanering för rika!!

johan
Det gjorde min bäste vän genom ett borgensåtagande, nej jag har ett fast välavlönat akademikerjobb. Du borde dessutom vårda ditt språk bättre för att bli tagen på allvar.
Tycker du med andra ord att skulder ska följa människor hela deras liv och ödelägga deras ekonomiska situtiation för all framtid, ställ det i relation till mord som i realiteten ger 10-12 års frihetsberövande.
Om du svara ja på den frågan så tycker jag att du ska tänka över din människosyn och dina prioriteringar i livet. Det är skrämmande att människor kan bli så inskränkta.
MVH
Citera
2000-08-09, 01:27
Medlem
skuldsanering för rika!!

Ok sorry, jag drog lite för snabba slutsatser där - tyckte att första inlägget lät som ett allt för vanligt klagomål från en förtappad individ som inte gör något åt sin situation.
Nej jag tycker inte att skulder ska följa människor hela deras liv och jag trodde faktiskt att det var lättare att få skuldsanering än vad du beskriver. Har aldrig varit i den situationen själv dock så jag vet inte.

Ursäktar för den bristande språkvården, hade en dålig dag.
Citera
2000-08-09, 09:39
äldre konto (old)
Ej medlem
skuldsanering för rika!!

bulten i bo:

"Internet har ju tyvärr gett såna kretiner som dig ett forum att yttra sig i anonymt, jag tror inte att du skulle öppna käften i nåt samanhang annars, utom möjligen för att ge guldivar en avsugning. "

"jag har ett fast välavlönat akademikerjobb. Du borde dessutom vårda ditt språk bättre för att bli tagen på allvar. "

Johan:

Be inte bulten om ursäkt, människan är både ohyfsad, en lögnare samt troligen omyndigförklarad vad gäller skötsel av sin ekonomi. Ja, oförskämt och otroligt nog tycker jag att man bör ta ansvar för sin ekonomi och vilka avtal man ingår.

// Trött på allt dalt.
Citera
2000-08-09, 19:52
Medlem
skuldsanering för rika!!

bah!
Citera
2000-08-10, 15:49
Medlem
skuldsanering för rika!!

När jag tar makten skall vi sätta både bulten i bo och en som har koll på sin ekonomi i arbetsläger så att de får göra nytta för sina pengar. bulten i bo är ansvarslös med sina pengar och en som har koll på sin ekonomi är ansvarslös med mina pengar. Låntagare och aktiespekulanter är det värsta jag vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in