• 1
  • 2
2008-03-10, 22:32
Medlem
Hm... nä inga droger å ingen sprit, min dator har pratat när jag startade upp den nyss, den berättade vad som hände, att det saknades en floppy drive och att den samlar infromation... vad sjutton är detta?! Har haft datorn i 3år och detta har aldrig hänt... virus elelr vad?!

Snälla hjälp mig, tror jag blir mörkrädd,....
Citera
2008-03-10, 22:35
Medlem
cammos avatar
En del moderkort har den funktionen inbyggd. Så du är inte galen
Citera
2008-03-10, 22:36
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilla_ludde
Hm... nä inga droger å ingen sprit, min dator har pratat när jag startade upp den nyss, den berättade vad som hände, att det saknades en floppy drive och att den samlar infromation... vad sjutton är detta?! Har haft datorn i 3år och detta har aldrig hänt... virus elelr vad?!

förmodligen har minnet i datorn börjat leva och fungera som en hjärna, passa dej så den inte äter upp dej..
Citera
2008-03-10, 22:36
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilla_ludde

Är rösten snarlik Adolf Hitlers?
Citera
2008-03-10, 22:37
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
En del moderkort har den funktionen inbyggd. Så du är inte galen
ja men han har ju haft datorn i 3år
Citera
2008-03-10, 22:39
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291

well kanske har han inte haft det problemet innan att det saknas en floppy drive osv? =) o då så reagerade moderkortet,...

Men fan va läskigt det måste ha varit
Citera
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291

vad har du för s.k moderkort? märke och modell? terminator x2?
Citera
Medlem
nej, en väldigt otrevlig kvinnlig röst, kanske Eva Braun...
Precis, har haft den i 3år å detta har aldrig hänt förut...
Citera
2008-03-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notN
well kanske har han inte haft det problemet innan att det saknas en floppy drive osv? =) o då så reagerade moderkortet,...

Men fan va läskigt det måste ha varit

Hahaha, jo, var inne i köket när jag starta den och hoppa till när jag hörde va den sa... sen när den prata igen... ja då jävar...

Men har aldrig haft floppy...
Citera
2008-03-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relel
vad har du för s.k moderkort? märke och modell? terminator x2?

Asus A7n8X Delux
Senast redigerad av lilla_ludde 2008-03-10 kl. 23:22.
Citera
2008-03-10, 22:45
Bannlyst
Detta finns i dom flesta moderkort, iaf dom med en "pc speaker inbyggd i kortet".. bara det att man nästan aldrig råkar ut för att höra den då den endast talar om om något är allvarligt fel med moderkortet.

Slå på strömmen på ett moderkort med tex felande processor eller ingen processor alls och du får höra en kvinnlig röst som säger ett kort medelande på engelska om att något är fel med processorn.

Rätt häftigt tycker jag att det är ändå, gillar "levande" datorer. (speciellt när det är kvinnlig röst)
Senast redigerad av Nocty 2008-03-10 kl. 22:48.
Citera
2008-03-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nocty
Detta finns i dom flesta moderkort, iaf dom med en "pc speaker inbyggd i kortet".. bara det att man nästan aldrig råkar ut för att höra den då den endast talar om om något är allvarligt fel med moderkortet.

Slå på strömmen på ett moderkort med tex felande processor eller ingen processor alls och du får höra en kvinnlig röst som säger ett kort medelande på engelska om att något är fel med processorn.

Rätt häftigt tycker jag att det är ändå, gillar "levande" datorer.

om det nu skulle vara detta, hur vet man det?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in