• 1
  • 2
2008-03-10, 20:07
Medlem
Har haft svårt sova en tid och då sade en väninna idag att du kan få några Trypticol av mig som jag får för att sova /10 mg/ BRA - tänkte jag och tog hem dem MEN ville för säkerhets skull kolla på Fass mer om dem OCH då läser jag att de inte alls är sömnpiller!!!!!!!!!

Det är ju mot helt andra symptom jag inte har!!!!!!!!!!
Vill naturligtvis inte fråga henne då det kan vara känsligt MEN kan hennes läkare sagt henne att hon får sömnpiller då det är i själva verket något annat??????

Vågar jag ta en - som "typ" en insomningstablett - för det är det enda jag behöver den till!
Vet någon varför det står ETT på fass och hon av mig dem för jag skulle få sova - fick bara 3/men ändå.
Citera
2008-03-10, 20:11
Medlem
Jag tycker nog att du borde prova att röka en holk innan du går och lägger dig innan du hoppar på pillertåget.
Citera
2008-03-10, 20:18
Medlem
Det var inte svaret på min fråga!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av fstab
Jag tycker nog att du borde prova att röka en holk innan du går och lägger dig innan du hoppar på pillertåget.

Dels vet jag inte vad "röka holk" är och en seriös fråga önskar ett seriöst svar då jag inte vet något om dessa piller och därför jag frågade.
Citera
2008-03-10, 20:18
Medlem
RandomKnarkares avatar
Jag blir trött och somnar lättare av dem.
Citera
2008-03-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E/G/O///INTE
Dels vet jag inte vad "röka holk" är och en seriös fråga önskar ett seriöst svar då jag inte vet något om dessa piller och därför jag frågade.

Med att röka en holk menar jag att du bör prova cannabis istället för att prova en massa dumma piller, men det är bara min åsikt.
Citera
2008-03-10, 20:26
Medlem
Temptations avatar
Jo, på fass står det väl att det är smärtstillande/lugnande, om jag inte minns helt fel? Orkar inte kolla. Och så står det något om att det ges till barn mot sängvätning

När jag tar Tryptizol så blir jag grymt trött, somnar fort och drömmer väldigt lucida drömmar. Fast jag brukar också sova ganska "lätt" och vakna till då och då under natten... Så enbart positivt är det ju inte. Var rätt länge sen jag tog dem, men brukade ta kring 30 mg varje gång.
Citera
2008-03-10, 20:44
Medlem
Citat:
Med att röka en holk menar jag att du bör prova cannabis istället för att prova en massa dumma piller, men det är bara min åsikt.
Värför är det bättre än sömnpiller? dummaste ja hört
Citera
2008-03-10, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomKnarkare
Jag blir trött och somnar lättare av dem.

Samma här på typ 20mg men torr som fan i käften blev man.
Citera
2008-03-10, 21:54
Medlem
NEJ - tror nog inte det!!!!!!

Citat:

Har aldrig prövat cannabis och lär nog inte göra det heller får man hoppas. Du kanske har rätt att det är bättre än piller,jag vet inte! Men det är nog illa att jag måste ta piller för att få sova. Säkert "skit" i dessa syntetiska piller. MEn - jag har kronisk sömnlöshet och när dessa perioder kommer så går det bara inte sova.

därför blev jag glad att få dessa 3 tabletter som jag trodde var liknande Imovane - men det verkar ju nästan som det är något antideppresivt och det vill jag då verkligen inte ha.................sedan är det detta med att man nästan får känna sig som en "bov" då man begär inomningstabletter av läkare på vårdcentral!!!!!!! Trots jag inte missbrukar något annat - men för mig är en natts sömn ingen självklarhet och anser jag inte skall behöva sitta och känna mig dum då jag begär det av någon AT-läkare som kanske är c.a 26 år OCh liknade "Mat-Tina". Lik "käck". Det var bara försöka menade hon - så FAN heller. De sitter där som domare och har inte en aning om vad sömnlöshet innebär. Jag har försökt alla tips som finns.
MEN- Trypticol vet jag nog inte om jag vågar ta - inte om de är antidepressiva - FÖR jag är bara TRÖTT!!!!
Citera
2008-03-10, 21:58
Medlem
Tack snälla ni för svar!!!!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Samma här på typ 20mg men torr som fan i käften blev man.

MEN är det då säkert det inte är "typ" antidepressiva som Zoloft eller liknande - för fick den uppfattningen då jag läste FASS - då det stod något att det kan ta månader innan man märker resultat.

Jag är så himla tacksam för svar......för jag klarar inte av många sömnlösa nätter till - har projekt inom arbetet som kräver min ork till max - men det verkade inte denna unga AT-läkare på vårdcentralen fatta.......
OCH - vill man slippa skammen och få Imovane eller liknande utan pekpinnar är det lite svårt nu - eller rent av omöjligt verkar det som!!!! !!!!!!!!!!!!!
Return to sender!!!!!!!!!!!!
Citera
2008-03-10, 22:00
Medlem
Ja -jag vet då inte!!!!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
Värför är det bättre än sömnpiller? dummaste ja hört

Men smått i panik på önskan få seriösa svar av de som vet och gärna inga andra svar som inte ger mig något!!!!!!!! "Please" - gör inte så!!!!!!!!!!
Citera
2008-03-10, 22:11
Medlem
fentssons avatar
Detta är ju en typ av ssri, det vill säga en antidepressionstablett som ska tas under en läkares kontroll med regebunda kontakter med sjukvården!

Denna medecin ges mot depresion och ångesttillstånd.

Oansvarligt att ge dessa till dig, ta dem inte.

Visst kan du bli trött på dem och somna, detta är en biverkning på medecinen som de som har depresioner och ångest kan dra nytta av!

Ta dem inte för allt i värden, det är inga sömntabletter eller insomningstabletter!

Dessa är bara de "vanliga!" Biverkningar!
Vanlig Dåsighet, störning i ögats förmåga till avståndsinställning, dimsyn, pupill*vidgning, muntorrhet, förändrad smakuppfattning, illamående, förstoppning, viktökning, ökad aptit, trötthet, svårighet att orientera sig samt kontrollera muskelrörelser, ökad svettning, yrsel t ex då man hastigt reser sig upp, huvudvärk, hjärtklappning, snabb puls, förändrad sexuell lust och potens.

Men måste du sova en kväll eller två så funkar dem säkert!

Gå hellre till husläkaren och få lite Atarax eller annan mild medecin som hjälper dig sova!

Skulle gärna prata med personen som gav dig dessa piller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in