Citat:
Ursprungligen postat av RickeT
1. Konstatera att minnena fungerar på det moderkortet du har i dagsläget, inte i någon annan dator. (provat köra memtest86 ?, ladda ner en live cd med ubuntu och prova ?)
2. En del bios behöver flashas för att klara en dualcoore, detta kanske inte är gjort på ditt moderkort ?.
3. Har du testat så att det inte är CPU'n ?, provat cleara cmos och/eller kikat på boot.ini ?
Skulle utesluta eventuella värmeproblem, som någon tidigare nämnt så kan det vara fel på spänningarna från ditt nätagg. Dock känns det inte som det för min del i alla fall.
Finns mycket att gå igenom, det första jag hade gjort hade nog varit en clear cmos och googla från någon annan dator för att se om en flash krävs.
Okej. Får ta och prova med en live-cd. Lite konstigt dock att datorn funkade perfekt innan den dog. Så jag vet inte om det kan vara bios det är fel på med tanke på att bios startas, den letar hårddiskar osv osv.
Har inte kollat så det är CPU'n som är trasig. har bara 1 sån cpu så det blir lite svårt att prova, vill ju inte lämna in skiten för att dom ska sitta och dircka kaffe och käka bullar. Får prova rensa cmos också.
Kan också säga att där datorn står är det ojordat. Så jag vet inte, Kan nätagget tagit smället så det är någon kortslutning el liknande?