Efter att ha kört Vista några veckor och faktiskt uppskattat det har det till slut kommit fram till en avgörande punkt där jag inte längre gillar det...av någon märklig anledning finns inte längre en av de bästa funktionerna i Nview till XP kvar!
Om ni ser på den här bilden så fattar ni vad jag menar:
http://i29.tinypic.com/muww2v.jpg
Denna funktion har tydligen tagits bort i drivrutinerna!

(Och jag har testat många...allt från de flesta av Nvidia egna till Omega-drivers och NGO.)
Saken är den att jag brukar emellanåt köra film direkt från datorn med S-video när man inte orkar bry sig om kvalitetsskillnaden eller inte orkar bränna ut, vilket i XP funkar hur bra som helst.
I Vista...inte så bra.
Dels detta överjävliga Media Center som tar över allting så fort man stoppar in en dvdfilm och dels att allt måste köra fullscreen default.
Nu går detta som tur är att stänga av, men det löser inte det viktigaste problemet.
Det närmaste man kommer är att klona bilden, men det innebär att man måste köra samma upplösning på skärmen som på tvn och jag har ingen plasma på 42"...så det innebär 1024 x 768!
Så finns det någon lösning?
Har någon lyckats hitta en drivrutin med full funktionalitet kvar eller är det bara att boota upp i XP så fort man vill se film?