2008-03-10, 08:23
Medlem
prezets avatar
Jag önskar få igång en VMware ESX server av något slag.
Jag laddade ned de versioner jag hittade på diverse torrent-siter, och en flora av cracks och licensfiler, och lyckades inte få det att snurra.

Finns det någon här som har fått igång detta och kan berätta vilka versioner och crack/licenser som fungerar tillsammans.
Jag har hittat:
Kod:
VMware ESX 3.02 (bootable).zip
VMware.ESX.Server.v2.5.3-DVX
VMware.Infrastructure.v3.0.2.ISO-TBE
VMware.VirtualCenter.v1.3.1.SUB100-ZWTiSO
VMware VirtualCenter v2.0 [ISO][English][www.newpct.com]
+några torrent's med lic-filer.
och snabbt provat några olika crack-metoder som följer med i ovanstående.

Om du har fått det att snurra så kan du väl dela med sig av vilken version och 'crack-metod' som fungerar tillsammans.

Tackar på förhand.
Citera
2008-03-10, 11:19
Medlem
VMware ESX Server v3 5-ZWTiSO denna ska fungera med "LicenseServer" från VMware Infrastructure v3 5-ZWTiSO, annars kan du inte cracka den.

Kommentar från Torrentleech.
Citera
2008-03-10, 16:07
Medlem
nat0ns avatar
förutsätter och tvivlar inte på att du har användning för just ESX, men vad är fördelen? bara nyfiken, är inte så insatt i dom olika versionerna.
Citera
2008-03-10, 16:44
Medlem
h-kans avatar
Var på en ett av ateas föredrag om vmware för ett bra tag sedan och om jag minns allt rätt så var det nått i still med:

ESX hade stöd för att köra 16 servrar och de virtualiserades dirket på hårdvaran

GSX klarade inte att köra lika många servrar och kördes som en applikation ovanpå ett OS...

Tror dock det har kommit en del versioner sen dess så har kanske ändrats en del
Citera
2008-03-10, 17:12
Medlem
prezets avatar
Tackar för förslaget HankTheTank...skall provas... (Letar och hittar ' VMware ESX Server v3 5-ZWTiSO' på någon tysk jävla tracker som inte tillåter min(a) torrent-klienter ... Letar vidare...)

natt0n:
Nja... jag är mest ute för att prova HUR vmware virtualiserar på min hårdvara.
Det som h-kan är inne på, så är det skillnad på olika 'virtualiserings tekniker'.

Jag provade XEN först, som virtualiserar Linux men bravur (moddade kärnor, med direkt access till hårdvaran). Men för att köra Windows måste XEN emulera hårdvara, som i sin tur kräver visst hårdvarustöd (Intel-VT eller AMD??), och det har jag inte.
(Processorn har det men tydligen inte BIOS eller Chipsetet eller ???)

Har provat Windows2003Server (Enterprise edition), men den lyckas inte hitta allt minne??? (Jag har 12G ram, men Windows ser bara 4G. Specen på Enterprise edition säger max 64G, så det borde juh funka??? ).

Har provat Windows2008Server, som visst rapporterar 12Gig i 'MyComputer->Properties...', men i TaskManager'n syns fortfarande bara 4. ??

Så nu tänkte jag se hur VMware hanterar det hela...

Och det finns naturligtvis en 'master plan' som skäl till att jag vill virtualisera en hel bunt maskiner...
Senast redigerad av prezet 2008-03-10 kl. 17:24.
Citera
2008-03-10, 18:36
Medlem
prezets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prezet
Tackar för förslaget HankTheTank...skall provas... (Letar och hittar ' VMware ESX Server v3 5-ZWTiSO' på någon tysk jävla tracker som inte tillåter min(a) torrent-klienter ... Letar vidare...)
Förjävla korkat av mig att fortsätta jaga 'VMware ESX Server v3 5-ZWTiSO' när allt är inkluderat i 'VMware Infrastructure v3 5-ZWTiSO' torrenten.

Skall testa ikväll... hoppas jag...
Citera
2008-03-10, 20:41
Medlem
h-kans avatar
Orkar du lämna en liten sammanställning av din testning hade de uppskattats som tusan av mig
Citera
2008-03-10, 22:39
Medlem
katten80s avatar
Vill du bara testa vmware så finns ju det gratis för både linux och windows.
Att windows server bara kör på 4gb lär ju dock bero på att du kör på 32 bitars version.
Citera
2008-03-11, 00:04
Medlem
prezets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-kan
Orkar du lämna en liten sammanställning av din testning hade de uppskattats som tusan av mig
Kan bara bekräfta att det fungerar.
Hinner inte köra så mycket i kväll... (Installerade och körde igång 1st vm)...

Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Att windows server bara kör på 4gb lär ju dock bero på att du kör på 32 bitars version.
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsserver/bb430827.aspx
Microsoft Windows Server 2003 R2 Enterprise Edition
Memory
128 MB of RAM minimum required; 256 MB or more recommended; 64 GB maximum for x86-based computers; 2 TB maximum for x64 and ia64 computers
Citera
2008-03-11, 17:38
Medlem
prezets avatar
Nu har jag lite mer tid...
Jo, jag tankade ned 'VMware Infrastructure v3 5-ZWTiSO.torrent' som innehåller allt som behövs. Och någon skall ha en eloge för att ha skrivit en mycket bra 'Readme.txt' i torrenten, med instruktioner för hur man går till väga.

Lite udda dock, är att man måste ha en Windows burk snurrandes som agerar 'licens-server' för ESX maskinen. (Borde det inte vara enklare att cracka en host-based-license, än att ge sig på en licens-server?) Jaja, det vet jag egentligen inget om.

Första intrycket är att ESX-server springer cirklar runt kombinationen Windows2003Server+VirtualServer2005, men det var nog inte oväntat.

*labbar vidare*...
Citera
2008-05-18, 21:50
Medlem
Crack..

JAg har installerat ESX 3.5 och allt rullar som det ska....men jag lyckas inte cracka den. Det förljer med 2 filer vmware-hostd och libvimsvc.so - vad ska man göra med dessa?

Var finns license servern?

vill verkligen ....men jag fattar inte hur man ska göra???
Citera
2008-05-21, 21:50
Medlem
prezets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjvensson
Var finns license servern?

Man kör en licens-server i en windows-maskin någonstans. (Naturligtvis gör man en virtuell sådan.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in