2008-11-02, 16:08
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Kriminallitet.

Ja, jag skulle tro att en hel del av dem lever på trafficking, (levererar luder åt sina landsmän) knark och spritsmuggling.
Citera
2008-11-02, 16:10
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
http://kollega.se/index.cfm?c=9239

Jag har då aldrig sett en neger eller en arab jobba i svenskt jordbruk.
Citera
2008-11-02, 16:17
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jag har då aldrig sett en neger eller en arab jobba i svenskt jordbruk.

Inte jag heller. Jag har sett väldigt få negrer jobba överhuvudtaget.
Citera
2008-11-02, 16:33
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Ja - med tanke på hur hög andel av de illegala invandrarna som ägnar sig åt andra illegala aktiviteter än att uppehålla sig här. På så sätt besparar jag mina medmänniskor en hel del potentiellt lidande.
Citera
2009-01-09, 18:35
Bannlyst
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=721318&treeId=1007152&renderingdepartment= 2.757

Se klippet! Han borde ju åka fast nu när han visar sig öppet!

Eller får han PUT nu när han talar ut i media?

Svaret på min egen fråga blir JA!.

p.S Han är en av 800! som är papperslösa/gömda, BARA I SKÅNE!.
Notera hans klädstil, hur fick han råd med det?
Senast redigerad av KRISTERLAG 2009-01-09 kl. 18:39.
Citera
2009-01-09, 19:42
Medlem
Majmunatas avatar
En lustig grej är, fråga bara nån polis eller migrationsverkstjänsteman med lite insyn, är att väldigt många illegala anmäls av någon landsman, och framför allt av en släkting.
Eftersom en illegal inte kan leva på soc eller liknande så måste släktingarna ställa upp, helst ska han/hon inhysas i den redan överfulla lägenheten också. När den fattige kusinen har belastat ens liv i ett par år så förstår man att många ledsnar. Så, enklast löses problemet med ett anonymt tips

En annan kategori angivare är arbetsgivare som inte vill betala ut inarbetade löner. Lustifikationen är att arbetsgivaren väldigt ofta är en s.k. invandrarföretagare.

Den välvillige men inte så smarte svenske flyktinggömmaren bidrar också ibland indirekt till att folk skickas hem. Hur? Jo, man tar gömmandet bokstavligt och låter den illegale bo där normalt ingen bor permanent, tex sommarstuga, eller inneboende i villa, gärna att dessa personer bara visar sig ut på udda tider. Sånt sticker ut och klart folk undrar.
Citera
2009-01-09, 19:48
Medlem
Hunniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Inte jag heller. Jag har sett väldigt få negrer jobba överhuvudtaget.

Nu när jag tänker på det så måste jag hålla med, dock en gång jag har sätt en jobba, han pratade den grymast götebosskan någonsin, misstänkte han var adopterad,.
Citera
2009-01-09, 20:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Det finns även ett dilemma där, om personen sig är invandrare eller flykting. Ifall om personen har flytt från sitt hemland för sitt politiska åsikter och har blivit dömt till döden (eller i minsta fall långa fängelsestraff med grova tortyr att vänta sig på), ska man räkna det som att man har indirekt hjälpt till att döda en levande varelse genom att avslöja vart han befinner sig?

Det är bara några hundra personer per år som stämmer in på FNs definition av flykting, av alla de tiotusentals som kommer till Sverige. Resten är människor som våra trevliga politiker DESSUTOM låter komma hit!
För att hålla mig till tråden: Jag skulle självklart anmäla!
Citera
2009-01-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
Vi kan väl börja med att klassa dom som är födda utomlands och som dessutom inte kan prata svenska ordentligt, som invandrare. Dom i 2:a generationen som inte heller kan prata svenska får vi klassa på annat sätt.

Men hur vi ska klassa invandrare är OT. Denna tråd handlar om huruvida man skulle avslöja illegala flyktingar, och där är mitt svar: JA, absolut.

Är inte du själv en invandrare? Med tanke på ditt nick (Sadim) Antar att du heter så?
Citera
2011-12-04, 00:17
Medlem
lonelyonlys avatar
Jag mega-bumpar denna tråden!

Det är min bestämda uppfattning att precis som att det finns organiserade ligor för att gömma illegala invandrare så bör man organisera eftersökningen och inrapporteringen - i alla fall spontant.

Börja med din omgivning. Där du bor, dina barns klasskamrater, personer du möter i arbetslivet.

Vid misstanke, kolla upp om de har korrekt registrering i folkbokföringen. Du kan använda birthday.se eller någon annan webbsajt. För barn kan du behöva ringa skattemyndigheten. Finns de inte med i registret, föreligger hög brottsrisk!

Ser personerna utländska ut kan det röra sig om illegala invandrare. Är det "svenskar" kan det röra sig om skattebrott pga felaktig folkbokföring.

Illegala invandrare anmäler du genom att kontakta t.ex. polisen.
Skattefuskare anmäler du till skattemyndigheten.

I framtiden ser jag det inte som omöjligt att bevaka t.ex. sjukvården och skolor. T.ex. kan arbetsvilliga pensionärer hänga någon dag vid vårdinrättningars intag. När den sura landstingstanten ber om personnummer och sådant saknas är detta en fin signal att något fuffens förekommer - speciellt om övriga "yttre faktorer" pekar på detta.

Gör ditt för ett bättre Sverige!
Senast redigerad av lonelyonly 2011-12-04 kl. 00:19.
Citera
2016-12-26, 20:35
Medlem
hansen.klass avatar
Jag gjorde det, personen i fråga är även kriminell och en vuxen man med flera barn i hemlandet, söker en fru här så klart. Muslim och arab.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in