2008-03-10, 18:40
Moderator
Tystnads avatar
Dem enda som igentligen kan tipsa om illegala flyktingar är ju sjukvårdspersonal och "svarta " arbetsgivare ,för dem vet ju vilka dem är.Vi vanliga vet ju inte vilka dem är ,folk som vi möter på trottoaren ,i cafet ,affären etc det är ju omöjligt att veta om dem är legala eller inte.

OT : Var bor alla dessa illegala flyktingar ??
Har oftast undrat det ,dem verka absolut inte var uteliggare med tanke på uppdrag gransknings dokumentärer ,där var det bla flera stycken som bodde i en lägenhet ,men vem fan upplåter halva sin lägenhet åt illegala flyktingar?
Är det i södertälje och Malmö ,Tensta ju name it som detta sker ? Legala flyktingar som av barmhärtighet upplåter delar av sina lägenheter åt illegala ?
Citera
2008-03-10, 19:07
Medlem
Sveapådekens avatar
Kontakter, släktingar, bekanta, bekantas bekanta upplåter väl antagligen boyta.

Man bör ju definitivt förstå att om man INTE anmäler illegala invandrare uppmuntrar man ju indirekt ytterligare illegala invandrare att ta sig hit.

Detta kommer ge utslag i fler våldtäkter, rån, mord och misshandelsfall.

Dessutom ger det upphov till att asylrätten urholkas ännu mer samt ger en ännu större invandring av helt okontrollerade kriminella, psykiskt sjuka, prostituterade, knarklangare, krigsförbrytare osv osv.

Ut med slöddret! Tveka aldrig att anmäla.
Citera
2008-03-10, 20:05
Medlem
Gabrieluss avatar
Kära vänner, läs topic igen. Topic är inte "vad är moraliskt riktigt", utan kort och gott:

* Har du ställts inför möjligheten att tipsa om gömda flyktingar?
* Hur agerade du?
* Vad hände?

Hur intressanta de teoretiska aspekterna än är så är majoriteten av inläggen här att betrakta som OT.

Tystnad slår nog huvudet på spiken, de enda som normalt har chansen att tipsa är förmodligen de som aktivt sökt upp de gömda för att hjälpa dem. Och om någon mot förmodan ändå lyckas tipsa så verkar polisen skita högaktningsfullt i ärendet, om fetjävels erfarenhet är representativ. Trist...
Citera
2008-03-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Först och främst så är termen "gömd flykting" en ren eufemism. Illegal invandrare är vad det heter. Eller ännu hellre: Parasit. De suger resurser från ett land de inte har rätt att vistas i.
Suger resurser?
Genom att få sjukvård?
Genom att få bidrag?

Jag är bara nyfiken, vet inte riktigt vad en illegal flykting är typ.
Citera
2008-03-11, 05:24
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Suger resurser?
Genom att få sjukvård?
Genom att få bidrag?

Jag är bara nyfiken, vet inte riktigt vad en illegal flykting är typ.
Han skrev illegal invandrare. De har förlorat sin flyktingstatus men gömmer sig illegalt i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Sedan så är det varje medborgares förbannade plikt att anmäla parasiterna så att de kan skickas tillbaka till vilket skitland de nu tagit sig hit ifrån.
Helt rätt.
Citera
2008-03-11, 07:17
Medlem
Okej, ärligt talat så vet jag vad en illegal flykting är. Men jag kan inte förstå hur de parasiterar på Sverige, de kan inte få sjukvård eller bidrag, de har ingen skola att gå till, de sitter för den mesta delen hemma, i vissa fall så arbetar de.

Så kan någon på något sätt förklara för mig hur illegala invandrare tar skattepengar?
Citera
2008-03-11, 07:47
Medlem
SuiGeneriss avatar
Citat:
Okej, ärligt talat så vet jag vad en illegal flykting är. Men jag kan inte förstå hur de parasiterar på Sverige, de kan inte få sjukvård eller bidrag, de har ingen skola att gå till, de sitter för den mesta delen hemma, i vissa fall så arbetar de.

Så kan någon på något sätt förklara för mig hur illegala invandrare tar skattepengar?

Jag struntar personligen i skattepengarna (akut sjukvård och skolgång bl.a.), det är systemets legitimitet som jag oroas för.
Citera
2008-03-11, 08:06
Medlem
Spoke_islands avatar
Skulle icke tveka en sekund att anmäla! Antingen kasta mig över närmaste telefon eller stanna till vid närmaste polisstation för att anmäla asylsnyltarna!!!!!
Citera
2008-03-11, 10:48
Medlem
sadims avatar
Citat:

Genom att utnyttja den totala infrastruktur (allmänna kommunikationsmedel, byggnader, vatten, värme, rättsskydd mm) som skattebetalarna bekostat, utan att bidra med skatt, så tär man på de andra skattebetalarna.
Citera
2008-03-11, 12:49
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
Genom att utnyttja den totala infrastruktur (allmänna kommunikationsmedel, byggnader, vatten, värme, rättsskydd mm) som skattebetalarna bekostat, utan att bidra med skatt, så tär man på de andra skattebetalarna.

Fortfarande förstår jag inte hur de parasiterar dessa du nämner? Om de bor hos någon släkting, så är de som hyresgästen som betalar hyran (och vatten ingår) och dylikt. Att de illegala flyktingar som söker efter sjukvård riskerar efteråt att bli tagna av polisen och därefter deporteras bort från landet... Paratisera de även svensk frisk luft?
Citera
2008-03-11, 12:58
Medlem
Downspouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Fortfarande förstår jag inte hur de parasiterar dessa du nämner? Om de bor hos någon släkting, så är de som hyresgästen som betalar hyran (och vatten ingår) och dylikt. Att de illegala flyktingar som söker efter sjukvård riskerar efteråt att bli tagna av polisen och därefter deporteras bort från landet... Paratisera de även svensk frisk luft?

Om de bor hos en släkting så är det med största sannolikhet skattebetalarna som betalar hyran.
Citera
2008-03-11, 13:08
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downspout
Om de bor hos en släkting så är det med största sannolikhet skattebetalarna som betalar hyran.

Känslan av att jag försöker ha en dialog med potatisodlare med redlösa alkoholskador, blivit en vanlig företeelse i FB...

Dåliga argumenter som jag får inte ihop hur de kan paratisera jämfört med legala flyktingars möjligheter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in