• 1
  • 2
2008-03-09, 19:25
Medlem
din kompiss avatar
Ursäkta om detta postas i fel forumdel.

Men som topic lyder: är det någon som vet varför inte Media Markt finns på Prisjakt?
Citera
2008-03-09, 19:27
Medlem
dom betalar väl inte avgiften eller tillhandahåller inte databasmaterial skulle jag gissa på?
Citera
2008-03-09, 19:28
Medlem
Eller så är det helt enkelt för att dom har ashöga priser . Häftiga butiker , men faan så dyra dom är .
Citera
2008-03-09, 19:30
Moderator
Falukropps avatar
Troligen för att de inte har sitt sortiment online. Fattar inte varför, i alla fall jag har ett antal gånger direkt räknat bort mediamarkt när det vart dags att köpa nån ny pryl just bara för det är värt de där hundringarna extra att köpa prylen på ett annat ställe för att slippa åka ut till MM på vinst eller förlust.
Citera
2008-03-09, 20:06
Medlem
din kompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Troligen för att de inte har sitt sortiment online. Fattar inte varför, i alla fall jag har ett antal gånger direkt räknat bort mediamarkt när det vart dags att köpa nån ny pryl just bara för det är värt de där hundringarna extra att köpa prylen på ett annat ställe för att slippa åka ut till MM på vinst eller förlust.

Självklart. Fan märks att hjärncellerna inte är igång idag. Tack.
Citera
2008-04-11, 23:06
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp

MM funkar annorlunda än de andra kedjorna. Man jobbar inte med fasta prissättningar utan det är upp till var och en vilka priser de vill sätta och då går det inte att annonsera med bestämda priser online heller. Varje MM-varuhus är sitt eget s a s.
Citera
2008-04-12, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
MM funkar annorlunda än de andra kedjorna. Man jobbar inte med fasta prissättningar utan det är upp till var och en vilka priser de vill sätta och då går det inte att annonsera med bestämda priser online heller. Varje MM-varuhus är sitt eget s a s.

Precis som el-giganten alltså och det fungerar ju.. Att MM inte har en internetshop är bara jävligt korkat.
Citera
2008-04-12, 08:29
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilliskatten
Precis som el-giganten alltså och det fungerar ju.. Att MM inte har en internetshop är bara jävligt korkat.

Nej, Elgiganten har betydligt mer centralstyrda prissättningar.

Sedan tror jag inte att du är tillräckligt insatt för att göra bedömningen att det är korkat ur ett lönsamhetsperspektiv att inte ha nätförsäljning.
Citera
2008-04-12, 09:22
Medlem
Kanske lite OT. Men jag tycker inte att man skall handla på dom stora elekronikkedjorna överhuvudtaget. Dom är aldrig billigare än nätbutikerna !

Jag har vid ett flertal tilfällen verkligen jagat priser på DVD-spelare, TV, och datordelar... Och aldrig har någon av elekronikkedjorna varit billigast !

Och handlar man på nätet så har man dessutom alltid en veckas returrätt enligt lag...

Mvh...
Senast redigerad av rågermår 2008-04-12 kl. 09:25.
Citera
2008-04-12, 11:30
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rågermår
Kanske lite OT. Men jag tycker inte att man skall handla på dom stora elekronikkedjorna överhuvudtaget. Dom är aldrig billigare än nätbutikerna !

Jag har vid ett flertal tilfällen verkligen jagat priser på DVD-spelare, TV, och datordelar... Och aldrig har någon av elekronikkedjorna varit billigast !

Och handlar man på nätet så har man dessutom alltid en veckas returrätt enligt lag...

Mvh...

Man an köpa hos småbutiker
Citera
2008-04-12, 13:18
Medlem
Germanpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rågermår

Mvh...

Nja, man har 14 dagar lagstadgad ångerrätt fast det finns vissa undantag (Distansavtalslagen).
Citera
2008-04-12, 14:05
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av din kompis
Ursäkta om detta postas i fel forumdel.

Men som topic lyder: är det någon som vet varför inte Media Markt finns på Prisjakt?

Antagligen för att de vill kommunicera sitt utbud och sin service, inte sitt pris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in