2008-03-09, 14:29
Medlem
Firewaias avatar
Ja ungefär som rubriken säger. Jag lånade ut bilen en kväll då han var designated driver, han körde in i sidan på en annan polares bil och vips så står jag med en krashad bil. Vart ska jag börja? bara ringa försäkringsföretaget och säga som det är? Eller har ni något annat tips?
Citera
2008-03-09, 15:37
Medlem
tvcasualtys avatar
Är väl bara att fylla i en händelserapport till försäkringsbolaget och hosta upp självrisken? Spelar ingen roll om din polare körde det är bilen du betalar försäkring för, inte föraren.
Citera
2008-03-09, 15:38
Medlem
Firewaias avatar
det är inte så att det går på hans försäkring? jag har ju 75% bonus på min som jag jävligt ogärna blir av med.
Citera
2008-03-09, 15:48
Medlem
Seatims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
det är inte så att det går på hans försäkring? jag har ju 75% bonus på min som jag jävligt ogärna blir av med.

Det va den bonusen.... din bil, din bonus tyvärr Sen om polarens bil inte skulle behöva lagas är det en sak. Va han nykter och allt gått till på ett normalt sett är det bara fylla i skadeanmälan.
Citera
2008-03-09, 15:53
Medlem
Firewaias avatar
kuk också...

men jo, han var nykter, men polarens bild behöver nog en lagning den också. Förbannat va jobbigt allt blev nu.
Citera
2008-03-09, 23:53
Medlem
tjaboooos avatar
Ot raderat.
/Mod.
Citera
2008-03-10, 11:37
Medlem
capmacs avatar
Citat:
men jo, han var nykter, men polarens bild behöver nog en lagning den också. Förbannat va jobbigt allt blev nu.

Om någon lånar bilen och krockar den så är det ju brukligt att den personen står för självrisken, men din bonus får du ju ta smällen för själv. Risken med att låna ut.

Eller körde han och ni åkte med? I så fall tycker jag hela sällskapet kan dela på självrisken, om det var så att han skulle göra er en tjänst genom att köra.

/capmac
Citera
2008-03-11, 14:03
Medlem
Firewaias avatar
Han körde själv vid tillfället han krockade.
Och jo, bonusen försvinner ju som sagt och det får jag ju ta. Men säg att jag har 60% och betalar lite drygt 500 i månaden, kommer jag nu då få betala lite drygt en tusenlapp i månaden istället? Självklart den mest logiska uppfattningen, men jag vill bara vara 100% på det klara.
Citera
2008-03-21, 23:48
Medlem
Man kan betala

Citat:
Han körde själv vid tillfället han krockade.
Och jo, bonusen försvinner ju som sagt och det får jag ju ta. Men säg att jag har 60% och betalar lite drygt 500 i månaden, kommer jag nu då få betala lite drygt en tusenlapp i månaden istället? Självklart den mest logiska uppfattningen, men jag vill bara vara 100% på det klara.

Man kan betala en peng för att slippa en bonus förlust. Hör med ditt försäkrings bolag
Citera
2008-03-22, 00:16
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Framförallt, bli inte sne på polaren för lite pengar eller en bucklig bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in