Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-09, 09:50
  #1
Medlem
hej

jo det är såhär att jag har skärmsläckare som går på efter 6 min och när jag sedan vill annvända datorn igen så ska man skriva in lösenordet för att komma tillbaka det står "datorn låst till...." men det är så att ibland när min brorsa vill annvända datorn så ska han gå in på sitt konto men då när datorn har låst sig till min inloggning så kan han inte komma åt sitt konto om han inte stänger av datorn, och om jag laddar ner något så avbryts ju det... så hur gör man för att man ska kunna byta inloggning när datorn har gått i skärmsläckare och kräver lösen. han kan ju inte mitt lösenord så han kan ju inte logga in på min å sen byta det vill ju inte jag...
är det någon som har nån fundering på hur man ska göra??! hur gör ni när ni delar dator?

(har sökt men hittade inte riktigt det jag sökte. länka gärna till en annan om denna tråd inte duger)
Citera
2008-03-09, 10:03
  #2
Medlem
eskimås avatar
Finns ju ett alternativ där du kan välja "Återvänd till inloggningsskärmen".
Den ligger aldeles bredvid där du väljer x antal min till skärmsläckarn går på.
Då kan ju brorsan växla användare o logga in på sitt konto.
Citera
2008-03-09, 10:42
  #3
Medlem
fattar inte vad du menar?!
Citera
2008-03-09, 10:51
  #4
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_ille
fattar inte vad du menar?!

På egenskaper där du väljer skärmsläckare finns det en ruta "Återvänd till välkomstskärmen". Klicka i den och testa. Då ska du nog inte behöva skriva in ditt lösenord igen!
Citera
2008-03-09, 10:51
  #5
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_ille
fattar inte vad du menar?!

Vad har du för OS ?

Såhär fukar det med Vista iallafall.
I skärmsläckarinställnings fönstret kan du ju välja efter hur många minuter skärmsläckarn ska gå på , aldeles bredvid där finns det en liten ruta.
Där sår det "Återvänd till inloggningsskärmen".
Om du kryssar i den rutan så kommer datorn att återvända till inloggningsskärmen, sen om skärmsläckarn går på o din brorsa vill använda datorn så kommer den gå tillbaka till inloggningssidan. Där kan ju din bror logga in med sitt egna lösenord.
Citera
2008-03-09, 11:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Vad har du för OS ?

Såhär fukar det med Vista iallafall.
I skärmsläckarinställnings fönstret kan du ju välja efter hur många minuter skärmsläckarn ska gå på , aldeles bredvid där finns det en liten ruta.
Där sår det "Återvänd till inloggningsskärmen".
Om du kryssar i den rutan så kommer datorn att återvända till inloggningsskärmen, sen om skärmsläckarn går på o din brorsa vill använda datorn så kommer den gå tillbaka till inloggningssidan. Där kan ju din bror logga in med sitt egna lösenord.

så ser det inte ut på min :S skit konstigt. jag länkar en bild så kan ni se hur det ser ut på min.
http://img98.imageshack.us/img98/692...slckareiw2.jpg
Citera
2008-03-09, 11:25
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Start - Kontrollpanelen - Användarkonton - ???

Vad nu då, min dator är knäpp, kan inte testa för att hjälpa dig!
Citera
2008-03-09, 13:48
  #8
Medlem
jag hittar inte den där rutan som ni snackar om. så jag vette fan hur man ska göra! är det nån som har nått förslag? hur gör ni??!

jag har windows XP
Citera
2008-03-09, 14:36
  #9
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_ille
jag hittar inte den där rutan som ni snackar om. så jag vette fan hur man ska göra! är det nån som har nått förslag? hur gör ni??!

jag har windows XP

Kryssa ut den rutan som finns där för dig, så verkar det som att du kommer slippa lösenord för att återvända.. Det står ju det i alla fall
Citera
2008-03-09, 15:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjjjjj123456
Kryssa ut den rutan som finns där för dig, så verkar det som att du kommer slippa lösenord för att återvända.. Det står ju det i alla fall

ja men jag vill ju ha lösenord
Citera
2008-10-25, 19:03
  #11
Medlem
Ingen som har någon lösning på det här problemet? Jag har samma problem och vill gärna få det fixat.

Jag har kollat inställningarna under "Kontrollpanelen > Användarkonton > Inloggningsalternativ" och kryssat i både "Använd välkomstskärmen" och "Använd Snabbt användarbyte" men fortfarande får jag meddelandet att datorn är låst och kräver lösenord för att logga in.

Hur får jag tillbacka "Återvänd till välkomstskärmen" istället för "Kräv lösenord för att återvända"?

__________________
Senast redigerad av Tankboy122 2008-10-25 kl. 19:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback