2008-03-09, 09:44
Bannlyst
Blir förundrad när jag läser diverse trådar om att hacka FB.

Merparten av alla här verkar tro det är en omöjlighet att hacka Flashback?

NASA går, Pentagon - inga problem, Försvarsmakten - absolut. Listan kan görs låång.

Men INTE FB!

Hur kommer detta sig?

Skulle FB (enligt användarna här) vara den första totalsäkra siten i världen?

(jag själv kan inte så mkt om ämnet, vill bara veta hur folk tänker)
Senast redigerad av mmsweet 2008-03-09 kl. 09:49.
Citera
2008-03-09, 09:52
Medlem
booreds avatar
Snabba på att installera patchar och fixar? Och tillfälligt manuellt fixa sånt det inte finns nån patch för ännu.
Citera
2008-03-09, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Snabba på att installera patchar och fixar? Och tillfälligt manuellt fixa sånt det inte finns nån patch för ännu.

edit.

jo, men nu va det ju inte det jag frågade om...
Senast redigerad av mmsweet 2008-03-09 kl. 10:23.
Citera
2008-03-09, 09:59
Medlem
booreds avatar
Huh, tjaa, det är väl nyckeln till det hela att följa med vad som händer och patcha?? Vad annars kan man göra? Inget är ju totalt säkert, säkerhetshål hittas ju hela tiden...
Citera
2008-03-09, 10:01
Medlem
Usch för flaming.

Nä men det är det ända sättet. Så fort det kommer ut att en lucka finns så laddar man hem en patch eller patchar själv. Jag har inte så bra koll på moderatorerna här men har fått kännslan av att dem är ganska insatta i datasäkerhet och är man det är det inte allt för svårt att hålla en sida/server säker.
Citera
2008-03-09, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Huh, tjaa, det är väl nyckeln till det hela att följa med vad som händer och patcha?? Vad annars kan man göra? Inget är ju totalt säkert, säkerhetshål hittas ju hela tiden...

edit.

orkar inte kommentera.
Senast redigerad av mmsweet 2008-03-09 kl. 10:22.
Citera
2008-03-09, 10:07
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Jo, det är nog som dem säger, att flashback uppdaterar hela tiden och håller sig till det nyaste. Och självklart att moderatorerna är väldigt duktiga.

Men anledingen till att så många inte tror att fb går att hacka kan kanske vara för att fb aldrig(?) har blivit hackad innan. Och så tror jag själv inte att det är så populärt att ge sig på flashback då h*n kommer få ett ganska stort gäng arga hackare och annat folk som ska hämnas efter sig.
Citera
2008-03-09, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Jo, det är nog som dem säger, att flashback uppdaterar hela tiden och håller sig till det nyaste. Och självklart att moderatorerna är väldigt duktiga.

Men anledingen till att så många inte tror att fb går att hacka kan kanske vara för att fb aldrig(?) har blivit hackad innan. Och så tror jag själv inte att det är så populärt att ge sig på flashback då h*n kommer få ett ganska stort gäng arga hackare och annat folk som ska hämnas.

Ok, men det är väll klart det går??

Av nån anledning har jag svårt att tro att nasas med fler system skulle vara sämre.
Citera
2008-03-09, 10:12
Medlem
booreds avatar
Klart det går, om nån hittar ett säkerhetsnål... innan FB täpper till den, ett evigt race.
Sedan är väl kanske inte FB en av dom första sajterna att drabbas när nån upptäcker hål i nån mjukvara som tex FB använder...(och använder inte samma mängd potentiellt sårbara system och mjukvaror som tex NASA)

Vad vet jag, kanske dom har rätt just nu, om ingen kan nåt säkerhetshål så är det väl omöjligt? Nästa vecka kanske nån upptäcker ett....
Senast redigerad av boored 2008-03-09 kl. 10:21.
Citera
2008-03-09, 10:14
Medlem
booreds avatar
dubbel
Citera
2008-03-09, 10:14
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmsweet
Ok, men det är väll klart det går??

Av nån anledning har jag svårt att tro att nasas med fler system skulle vara sämre.
Jo på något sätt tror jag att det borde gå.
Men de här med NASA, för att citera dig "nasas med fler system", nasa har fler system dem måste hålla uppdaterade vilket för mig skulle va en utmaning, och uppdateras inte allt direkt så ligger hålen kvar och gör det lättare för andra att utnyttja hålen.
Citera
2008-03-09, 10:18
Medlem
µTorrents avatar
TS måste ju va dum i huvet som flamar sönder sin egen tråd,,tack å hej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in