2008-03-11, 06:42
Bannlyst
Bra, tänkte precis fråga vadfan det här är för tråd där varannan användare är avstängd. Men tydligen reagerade även andra personer på detta och jag fick redan svar på min fråga, men jag har ingen aning om varför jag ens skriver detta.

Kan tillägga att jag också fått känslan av att många personer verkar tro att FB inte går att hacka, anledningen till detta tror jag är för att många känner sig säkra här på FB. Även fast det finns vilda diskusioner om allt mellan himmel och jord, och att man ser användare som är riktigt förbannade på varandra, så känns det väl som en säker plats, därför tror nog många att man inte kan hacka FB, eller att ingen vill.
Citera
2008-03-11, 14:07
Medlem
haha tror inte något vågar hacka fb precis, för tror inte dom vill ha på sig ett helt gäng data nördar hehe
Citera
2008-03-11, 14:37
Medlem
larvenfs avatar
Flashback kanske är omtyckt av dom som vet dessa grejer?
Citera
2008-03-11, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larvenf
Flashback kanske är omtyckt av dom som vet dessa grejer?

Varför tror du det?
Citera
2008-05-23, 01:09
Bannlyst
hehe

lär väl inte va någon omöjlighet att hacka FB men varför skulle någon vilja hacka världens underbaraste forum
Citera
2008-05-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powertex
lär väl inte va någon omöjlighet att hacka FB men varför skulle någon vilja hacka världens underbaraste forum

för att man kan
Citera
2008-05-23, 03:55
Medlem
Frågan i sig är väl inte om det går, eftersom det självklart går.

Det skulle säkert inte vara lätt eller liknande, men jag ser inte vad man skulle få ut av att hacka flashback. Flashback är och förblir en samlingsplats som man ska kunna tala om allt mellan bajs och president bush's homosexualitet.

Sidan går att hacka, ja.
Har den blivit hackad, antagligen.
Får man ut något av det, nej.

Ät myror, det smakar gott.
Citera
2008-05-23, 08:10
Medlem
Starscream666s avatar
när TS säger pentagon, försvarsmakten med flera.. vad exakt menar du då??
deras hemsida elr? skulle inte direkt tro att dom har all sin information utlagt till internet.. de använder sig antagligen av B2B system.. alltså slutna kretsar, går endast att ta sig in om man är på plats vid deras system och tar sig in...
Citera
2008-05-23, 08:45
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starscream666
när TS säger pentagon, försvarsmakten med flera.. vad exakt menar du då??
deras hemsida elr? skulle inte direkt tro att dom har all sin information utlagt till internet.. de använder sig antagligen av B2B system.. alltså slutna kretsar, går endast att ta sig in om man är på plats vid deras system och tar sig in...

Detta är en gammal tråd nu, TS är bannad och vi har redan kommit fram till hur det ligger till?
Citera
2008-05-23, 08:48
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envitbrandvägg
haha tror inte något vågar hacka fb precis, för tror inte dom vill ha på sig ett helt gäng data nördar hehe

Nja. Jag tror inte att någon vågar/vill testa pga av rädslan/respekten eller något för vad Idi & Co kan komma att ta sig till om FB blir hackat. När det hände senast så blev hackarna kartlagda inom typ 24tim. Vissa uppgifter blev presenterade här på FB för att visa att det stämde. Kanske inte riktigt det som dessa fräcka hackers hade tänkt sig.
Citera
2008-05-23, 09:33
Medlem
Dom flesta här pratar som om Flashback var en jävla supermakt.

Detta är ett helt vanligt forum där saker diskuteras. Enda skillnaden är att administratörerna patchar i tid och håller servermjukvaran up-to-date
( detta behöver inte heller vara helt sant, men det är inget jag kollat och kan därför inte säga säkert).

Lite mer vett, lite säkrare.
Citera
2008-05-23, 16:26
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudJazz
Dom flesta här pratar som om Flashback var en jävla supermakt.

Detta är ett helt vanligt forum där saker diskuteras. Enda skillnaden är att administratörerna patchar i tid och håller servermjukvaran up-to-date
( detta behöver inte heller vara helt sant, men det är inget jag kollat och kan därför inte säga säkert).

Lite mer vett, lite säkrare.

Up-to-date med vad? Vad jag vet så är FB en så modifierad vBulletin version så att dom inte tittar speciellt mycket på vBulletin patchar. Dom lägger inte heller in nya funktioner pga säkerhetsskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in