2010-07-29, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumanwa
Klipp 8 st om du r osker. Vad det n r s r det ingen farlig dos dos fr en brustablett, och r det kodein knner du iaf av en sn dos om du inte r tillvand innan.

8 blev det. En dag med Seinfeld och skna drmmar blev resultatet.
Citera
2010-08-07, 21:02
Medlem
MKultra72s avatar
Treo comp + alkohol

Det str ju att man inte br ta det med alkohol, men menar man med det att man br frbrnna all alkohol i kroppen innan man tar det, eller bara att man inte ska ta det _samtidigt_ (dvs fortfarande berusad)? Det r ju en viss skillnad.

Tack!
Senast redigerad av MKultra72 2010-08-07 kl. 21:05.
Citera
2010-08-07, 21:08
Medlem
har tatt det p bakfyllan och har inte ftt ngot dligt utav det s det lr vara att man ej skall ta det nr man dricker
Citera
2010-08-07, 21:17
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Det str ju att man inte br ta det med alkohol, men menar man med det att man br frbrnna all alkohol i kroppen innan man tar det, eller bara att man inte ska ta det _samtidigt_ (dvs fortfarande berusad)? Det r ju en viss skillnad.

Tack!

Finns skert trdar om detta men jag r alldeles fr lat fr att leta upp nn t dig.

Paracetamol r vldigt dligt fr levern och blir extra dligt om man blandar med alkohol.
Citera
2010-08-07, 21:34
Medlem
Yohomies avatar
Treo Comp innehller inte paracetamol utan acetylsalicylsyra.

Har sjlv druckit tillsammans med treo comp men d var det ingen karatefylla. Det br undvikas.
Citera
2010-08-07, 22:10
Medlem
MKultra72s avatar
Inget svar p min frga iofs. r inte direkt intresserad av svar s som "ja det gr, fr jag mrkte inget dligt". Det r inte samma sak som att det inte r / kan vara skadligt, man kan ta skada av saker utan att man mrker det direkt.

Dvs, igen, vad jag undrar r vad det egentligen betyder nr man skriver att man inte ska ta alkohol med en viss drog. Ska alkoholen g ut ur kroppen helt eller rcker det med att man nyktrat till s pass att man inte knner ngot rus.

Vore rtt bra att veta, inte bara fr treocomp men fr annat ocks.
Senast redigerad av MKultra72 2010-08-07 kl. 22:18.
Citera
2010-08-08, 00:20
Medlem
Metropers avatar
Treo comp kan ka risken fr gastrointestinala bldningar vid samtidigt intag av alkohol.

Med andra or acetylsalicylsyran i blandat med alkohol kar risken fr bldning i mag-tarmkanalen
Citera
2010-12-08, 22:48
Medlem
Treo Comp

Har fljt s mnga trdar som tar upp hur man bst missbrukar olika lkemedel i stllet fr brukar...
Sjlv r jag ingen hobbyknarkare annat n att jag tagit ngon valium nr jag ftt tag p en eller tagit en Treo Comp utan att egentligen ha ont.
Dremot har jag haft den otroliga "frmnen" att drabbas av migrn och spnninghuvudvrk. Jag har kommit fram till att det som hjlper r Treo Comp, och om jag har tur kan jag f ett rr utskrivet hgst varannan mnad. Detta om jag har tur, de doktorer jag pratat med har varit mycket restriktiva pga missbruksrisken. Lite svrt att bli missbrukare p en Treo Comp var tredje dag....?
Jag fattar inte hur folk kan f tag p s mycket Treo att dom kan stoppa i sig 5 eller fler per dag, vecka ut och vecka in?

/LB
Citera
2010-12-08, 22:55
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longboard
Har fljt s mnga trdar som tar upp hur man bst missbrukar olika lkemedel i stllet fr brukar...
Sjlv r jag ingen hobbyknarkare annat n att jag tagit ngon valium nr jag ftt tag p en eller tagit en Treo Comp utan att egentligen ha ont.
Dremot har jag haft den otroliga "frmnen" att drabbas av migrn och spnninghuvudvrk. Jag har kommit fram till att det som hjlper r Treo Comp, och om jag har tur kan jag f ett rr utskrivet hgst varannan mnad. Detta om jag har tur, de doktorer jag pratat med har varit mycket restriktiva pga missbruksrisken. Lite svrt att bli missbrukare p en Treo Comp var tredje dag....?
Jag fattar inte hur folk kan f tag p s mycket Treo att dom kan stoppa i sig 5 eller fler per dag, vecka ut och vecka in?

/LB

Man kanske kan rka verdosera om man ter dom hele tiden varje dag. kanske drfr man mste f det utskrivet.
Citera
2010-12-13, 21:50
Medlem
Difaren34s avatar
30mg per tablett
Citera
2011-01-09, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longboard

/LB

8 per dygn e vll maxdosen?, inga problem o f 5st rr(20)/mnad
Citera
2011-04-11, 20:28
Medlem
Var lyckas du f tag p 5 rr i mnaden? Fr mig r det snarare tvrt om, ett rr var femte mnad om jag frgat min huslkare snllt...
r s trtt p att bli betraktad som vrsta knarkaren varje gng, s jag skulle nog hellre g ner p plattan och betala en hundring extra bara fr att slippa

<L
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in