2008-03-08, 23:53
Medlem
Ja hejsan. Nu har jag ångest till max eftersom min kära dator som jag har byggt upp ett liv runt under 8 år inte startar..

Det började med att internet explorer hängde sig, vilket inte är ovanligt, det gör det ibland. Jag har windows ME på den datorn och att saker hänger sig uppkommer lite då och då. Jag var tvungen att reboota datorn vilket jag alltid måste göra. Allt som vanligt, tills nu..

När jag nu startar om datorn så kommer först windows me loggan upp, och sen får jag svart skärm med texten "Det går inte att hitta system.ini", och sen en rad ner så står det "Starta om datorn med reperationsstartdisketten och skriv /scanreg, restore. Jag vet inte ens om jag har någon reperationsdiskett. Eller menar dom den där systemåterställningsskivan som man använder för att formatera? Den vet jag inte heller var den är..

Någon som har en minsta aning om hur jag ska lösa detta?

Min själ verkligen gråter av förtvivlan..
Citera
2008-03-09, 00:27
Medlem
Jaha, nu verkar det som att jag har lyckats fixa det mot alla odds. Efter jädrans massa om och men så lyckades jag komma in i felsäkert läge. Och väl där var det ju inga problem med att köra en systemåterställning till ett tidigare datum.

Moderator kan låsa tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in