Operativsystemet är XP. Råkade välja fel maskinvara att installera (om det spelar roll), och nu när jag startade om datorn så poppade den där gula pratbubblan upp till höger nere på skärmen som lyder "Ny maskinvara har hittats". Problemet är att den inte går att kryssa ner, när jag gör det så poppar den upp direkt igen, och den vägrar sedvanligt att fortsätta installationen och jag ser att datorn jobbar hela tiden. Hur avslutar jag installationen och får bort pratbubblan? Tänkt på att gå in i aktivitetshanteraren och avsluta processen/programmet, men vet inte vad den heter. Det är "MTP Device" som försöker installeras om det är relevant.
Senast redigerad av Thyself 2008-03-08 kl. 18:38.
menar du att den kommer fram varje gång du starta datorn?
tå da avsluta sen välj visa inte igen
Nej. Den poppar upp igen direkt. Nåja, 1-2 sekunder. Och ja, om du menade så, så kommer den fram vid varje omstart, så det verkar vara någon automatiskt startande process.
Det här blir något av en bump men jag har fått samma problem som ts. Jag får en pratbubbla nere i hörnet som inte försvinner, den berättar att en ny maskinvara har hittats. Klickar jag ner pratbubblan kommer den tillbaka efter 2 sekunder. Jag kör XP och maskinvaran som har hittats är en "MTP device". Hur får jag detta att försvinna?
Det här blir något av en bump men jag har fått samma problem som ts. Jag får en pratbubbla nere i hörnet som inte försvinner, den berättar att en ny maskinvara har hittats. Klickar jag ner pratbubblan kommer den tillbaka efter 2 sekunder. Jag kör XP och maskinvaran som har hittats är en "MTP device". Hur får jag detta att försvinna?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!