2008-03-08, 18:34
Medlem
Thyselfs avatar
Operativsystemet är XP. Råkade välja fel maskinvara att installera (om det spelar roll), och nu när jag startade om datorn så poppade den där gula pratbubblan upp till höger nere på skärmen som lyder "Ny maskinvara har hittats". Problemet är att den inte går att kryssa ner, när jag gör det så poppar den upp direkt igen, och den vägrar sedvanligt att fortsätta installationen och jag ser att datorn jobbar hela tiden. Hur avslutar jag installationen och får bort pratbubblan? Tänkt på att gå in i aktivitetshanteraren och avsluta processen/programmet, men vet inte vad den heter. Det är "MTP Device" som försöker installeras om det är relevant.
Senast redigerad av Thyself 2008-03-08 kl. 18:38.
Citera
2008-03-08, 18:42
Medlem
RideHards avatar
Är inte så haj på det här, men låt den installera maskinvaran, och ta bort den du installerat fel. Någon får rätta mig om jag har fel
Citera
2008-03-08, 18:47
Medlem
Thyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RideHard
Är inte så haj på det här, men låt den installera maskinvaran, och ta bort den du installerat fel. Någon får rätta mig om jag har fel

Den har hållt på någon timme nu och det verkar alltså som den hängt sig på något sätt. Tack ändå.
Citera
2008-03-08, 19:00
Bannlyst
menar du att den kommer fram varje gång du starta datorn?

tå da avsluta sen välj visa inte igen
Citera
2008-03-08, 19:32
Medlem
Thyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
menar du att den kommer fram varje gång du starta datorn?

tå da avsluta sen välj visa inte igen

Nej. Den poppar upp igen direkt. Nåja, 1-2 sekunder. Och ja, om du menade så, så kommer den fram vid varje omstart, så det verkar vara någon automatiskt startande process.
Citera
2008-03-25, 17:58
Medlem
Thyselfs avatar
Problemet har löst sig nu, av sig självt. Helt plötsligt försvann det bara, när jag startade datorn en morgon.

Tråden kan låsas.
Citera
2009-04-03, 09:30
Medlem
fatboy_kims avatar
Samma för mig.

Det här blir något av en bump men jag har fått samma problem som ts. Jag får en pratbubbla nere i hörnet som inte försvinner, den berättar att en ny maskinvara har hittats. Klickar jag ner pratbubblan kommer den tillbaka efter 2 sekunder. Jag kör XP och maskinvaran som har hittats är en "MTP device". Hur får jag detta att försvinna?
Citera
2009-04-03, 09:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatboy_kim
Det här blir något av en bump men jag har fått samma problem som ts. Jag får en pratbubbla nere i hörnet som inte försvinner, den berättar att en ny maskinvara har hittats. Klickar jag ner pratbubblan kommer den tillbaka efter 2 sekunder. Jag kör XP och maskinvaran som har hittats är en "MTP device". Hur får jag detta att försvinna?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=795127

Se om underlänken kan hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in