2008-03-09, 10:36
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickep
Det var inget recept med i programmet. Var ju bara att dom filmade när han sa till dom hur dom skulle göra.

Bara att testa sig fram med dom ingredienser som är sagda tidigare i tråden.

Will do. Såg i alla fall ut att vara ett lätt sätt att få lite piff på burgarna.
Citera
2008-03-09, 10:40
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Om jag inte minns fel var det rödlök, senap, salt, peppar, ägg och kanske någonting annan jag förträngt?

Så minns jag också att han hade i, dock var det äggula, inte hela ägg va? Samt som tidigare nämnt, Worchestersås.
Citera
2008-03-09, 11:21
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Så minns jag också att han hade i, dock var det äggula, inte hela ägg va? Samt som tidigare nämnt, Worchestersås.

Äggula ska det vara. Det har man i Wallenbergare. Ska experimentera lite med de här ingredienserna. Ska dessutom blanda färs så att jag tar c:a 75 procent nötfärs och 25 procent fläskfärs. Inbillar mig att burgarna blir saftigare då än om man bara har nötfärs.
Citera
2008-03-09, 11:26
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Såg igår hur den ärrade och svärande kocken, vars namn jag har förträngt - programmet gick på femman, gjorde delikatesshamburgare. Jag hann inte anteckna vad han han hade i smeten. Någon som kan hjälpa till med recept eller länk?

Det hamburgerbröd som vi har i våra butiker suger. Någon som kan rekommendera något bättre? Vill framförallt att det ska smaka bröd och inte smulor som det förbannade halvfabrikatet gör som man får i korvkiosker och som finns på Vivo.

Raderade tyvärr precis det avsnittet då jag såg det härom dagen. Vill oxå minnas att det var salt, peppar, rödlök, dijonsenap, äggula och Worchestersås.

Tips är att tanka ner det från TV torrents som jag gjorde.
Citera
2008-03-09, 14:23
Medlem
Fransk senap är underbart i hamburgare har jag upptäckt.
Citera
2008-03-09, 14:59
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Såg för inte så längesen att MAX har börjat sälja sina frisco bröd.. Helt ok smakar lite bulle

http://jessica25.blogg.se/images/bur...1202394333.jpg
"Polfärskt", fy fan.
Citera
2008-03-09, 15:02
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid

Hmm....Har minnesbilder på hur han knäcker äggen på kanten av bunken han har hela smeten i och sedan häller i hela rasket.
Men jag kanske druckit några bira förmycket eller bara är allmänt efterbliven.

Just ja, det skulle vara Worchestersås. Visste att jag glömt något.
Dijon skulle det vara, inte vanlig senap....Viktigpettrar
Citera
2008-03-09, 15:06
Medlem
DenLedes avatar
Det var även ketchup i med.
Citera
2008-03-11, 19:05
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Dom nya fullkornsbröden till hamburgare som har kommit är överraskande goda.

Skulle aldrig äta burgare på restaurang om dom inte bakat brödet själva. Ang. receptet på burgarna så framgick det inte men att det innehåller Worchestersås är nog ingen högoddsare då Gordons mentor kör det i nästan allt.
Citera
2008-03-12, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Skulle aldrig äta burgare på restaurang om dom inte bakat brödet själva. Ang. receptet på burgarna så framgick det inte men att det innehåller Worchestersås är nog ingen högoddsare då Gordons mentor kör det i nästan allt.

Vem är Gordons mentor?
Citera
2008-03-12, 08:22
Medlem
Kan det vara denna burgare?

http://www.recipezaar.com/265782

Även jag vill väldigt gärna ha receptet om det ej är rätt..
Citera
2008-03-12, 08:42
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OGIO
Vem är Gordons mentor?

Marco Pierre White
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto