2008-03-08, 14:56
Medlem
Hampeeffss avatar
Hej! vill börja odla någon drog hemma men cannabis lämpar sig inte bra då jag fortfarande bor hos föräldrar. funderat på svamp (cubensis) och kaktus. tror inte mina föräldrar skulle misstänka någon av dom som drog.

vad är effekten av kaktus?
och kostar det mer en ett par growboxar cubensis?

Citera
2008-03-08, 15:01
Medlem
Energis avatar
Kaktus ska du nog inte ge dig in på. Kanske inte så svårt men det tar nog en jävla tid. Inte värt det med andra ord.
Citera
2008-03-08, 15:11
Medlem
Hampeeffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Kaktus ska du nog inte ge dig in på. Kanske inte så svårt men det tar nog en jävla tid. Inte värt det med andra ord.

mjoo.. de kanske.. svamp då eller?

eller ska jag vänta till hösten o plocka lite flugsvamp?
Citera
2008-03-08, 15:19
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampeeffs
mjoo.. de kanske.. svamp då eller?

eller ska jag vänta till hösten o plocka lite flugsvamp?
Toppslätsskivlingar kan du också plocka. Kolla tråden angående det i "Hallucinogener"-forumet, den är klistrad.
Citera
2008-03-08, 15:38
Medlem
Hampeeffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Toppslätsskivlingar kan du också plocka. Kolla tråden angående det i "Hallucinogener"-forumet, den är klistrad.

jo har kollat de men mycke svårare o hitta o sen måste jag väll upp emot 80 toppisar för o känna något?
Citera
2008-03-09, 12:48
Bannlyst
några growboxar hade varit fräckt, någon som kan tipsa om något av värde?
Citera
2008-03-09, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
några growboxar hade varit fräckt, någon som kan tipsa om något av värde?
Kolla Azarius eller Elefanten, finns massvis med shoppar där ute som säljer growboxes. Philosophers Stone (tryffelsvamp) och Psilocybe Cubensis är vanligast.
Och om du inte tror att dina föräldrar kommer tycka det är konstigt tror du nog fel, att odla en kaktus kan verka normalt men då får du stå ut med att vänta ett antal år på skörden. Och massa svampar i en låda ser rätt skumt ut vill jag lova.

Satsa istället på att handla någonting färdigt, finns ju massvis med internetshoppar som säljer RC's eller smartdrugs. För om du bara vill odla för rusets skull och inte för att de är roligt är det lättare att gömma det för dina päron om du handlar färdigt.
Citera
2008-03-09, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Kolla Azarius eller Elefanten, finns massvis med shoppar där ute som säljer growboxes. Philosophers Stone (tryffelsvamp) och Psilocybe Cubensis är vanligast.
Och om du inte tror att dina föräldrar kommer tycka det är konstigt tror du nog fel, att odla en kaktus kan verka normalt men då får du stå ut med att vänta ett antal år på skörden. Och massa svampar i en låda ser rätt skumt ut vill jag lova.

Satsa istället på att handla någonting färdigt, finns ju massvis med internetshoppar som säljer RC's eller smartdrugs. För om du bara vill odla för rusets skull och inte för att de är roligt är det lättare att gömma det för dina päron om du handlar färdigt.
Har beställt från everyonedoesit.com förrut och dem va snabba med leveransen... är det inget att rekomendera tro, för priserna är hyffsade?
Citera
2008-03-09, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
Har beställt från everyonedoesit.com förrut och dem va snabba med leveransen... är det inget att rekomendera tro, för priserna är hyffsade?
Självklart funkar det med, som jag sa finns det massvis med shoppar och de jag nämnde är bara 2 av de mer kända.
Citera
2008-03-10, 00:58
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
vill börja odla någon drog hemma
Detta börjar du med om andra tipsar om att köpa färdiga saker.

Lättast vore nu om du svarade på denna fråga:

Vill du odla för odlandets skull?
Vill du odla för att få ut något du kan "ha kul med"?
Vill du odla för att få odla men även se (och känna) ett resultat av det hela?

Väljer du:
1. Odla någon annat kanske, som inte är olagligt eller misstänksamt på något sätt, chili kanske? (odlas på samma sätt som CB ungefär)
2. Då kanske du ska fundera på att köpa något färdigt om det bara är det du vill åt ock kanske egentligen ser odlingen som ett lite "jobbigt" moment inna ndu får det du egentligen ill ha.
3. Du skulle ju som i 1:an kunna odla chili då och även köra på 2:an och köpa färdigt. På detta sätt får du något att "leka med" som är lätt att gömma(köpa något färdigt. Men du får även något att pyssla med(din lilla chili-odling).

Så ja, vad är det du egentligen vill med det hela? Fundera på det
Citera
2008-03-10, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Superganja
Text
Precis min poäng! Även om jag kanske uttryckte mig lite luddigt.
Citera
2008-03-10, 16:23
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Precis min poäng! Även om jag kanske uttryckte mig lite luddigt.

Ja nu är det väl bara attvänta på att TS kommer tillbaka då han inte svarat på 2 dagar nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in