2008-03-10, 19:51
Medlem
DrKnarks avatar
bolmört kan du ju odla ute..fin fin bara man vet hur man ska dosera det färdiga resultatet.
Citera
2008-03-10, 20:47
Medlem
Hampeeffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superganja
Detta börjar du med om andra tipsar om att köpa färdiga saker.

Lättast vore nu om du svarade på denna fråga:

Vill du odla för odlandets skull?
Vill du odla för att få ut något du kan "ha kul med"?
Vill du odla för att få odla men även se (och känna) ett resultat av det hela?

Väljer du:
1. Odla någon annat kanske, som inte är olagligt eller misstänksamt på något sätt, chili kanske? (odlas på samma sätt som CB ungefär)
2. Då kanske du ska fundera på att köpa något färdigt om det bara är det du vill åt ock kanske egentligen ser odlingen som ett lite "jobbigt" moment inna ndu får det du egentligen ill ha.
3. Du skulle ju som i 1:an kunna odla chili då och även köra på 2:an och köpa färdigt. På detta sätt får du något att "leka med" som är lätt att gömma(köpa något färdigt. Men du får även något att pyssla med(din lilla chili-odling).

Så ja, vad är det du egentligen vill med det hela? Fundera på det

egenteligen vill jag ju bara ha ut något att leka med. inte odla för odlandets skull. men priset på att köpa en growbox är väll mycket bättre en att köpa färdigt om man tänker på pris per gram?.

sen tror jag inte dom skulle reagera på om jag har svamp heller. faktiskt
Citera
2008-03-10, 20:53
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampeeffs
egenteligen vill jag ju bara ha ut något att leka med. inte odla för odlandets skull. men priset på att köpa en growbox är väll mycket bättre en att köpa färdigt om man tänker på pris per gram?.

sen tror jag inte dom skulle reagera på om jag har svamp heller. faktiskt

Okej, nja, det är ju inte allt för dyrt med svamp väl? Men visst, du får väl mera om du odlar själv.
Och ja, en growbox måste du ju inte ha i dina föräldrars köksfönster precis., det går ju att skymma undan den lite så slipper de över huvud taget änns veta om den
(Nu vet ju inte jag något alls om dina föräldrar, de kanske inte skulle bry sig alls, men jag kan ju tänka mig hur föräldrar i allmännhet skulle tänka, först kommer ens son och odlar svamp i någon konstig låda, han säger att det bara är mat-svamp eller något och poff sedan är den bara borta och de fick inte smaka något ^^

Du gör ju som du vill men ja, en growbox är ju inte så mycket att sköta hand om, om man jämför med CB, och den är inte så stor heller så går ju ganska så lätt att göma.
Så kör på det du
Citera
2008-03-11, 05:08
Medlem
CpRekas avatar
Snälla, odla inte då du bor hemma hoss dina föräldrar. Dels så har dom ju tillgång till ditt rum och så om du skulle torska så drar du inte dina föräldrar i skiten eftersom fru stinkeröv aka polisen räknar dem som medbrottslingar. Vänta tills du har en egen lya, snälla?
Citera
2008-03-11, 14:39
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Snälla, odla inte då du bor hemma hoss dina föräldrar. Dels så har dom ju tillgång till ditt rum och så om du skulle torska så drar du inte dina föräldrar i skiten eftersom fru stinkeröv aka polisen räknar dem som medbrottslingar. Vänta tills du har en egen lya, snälla?

Sant, låter som en rätt så bra idé för TS. Och eftersom du är minst 18 (eftersom det är 18års gräns här) så borde det väl inte vara allt för lång tid tills du möjligen flyttar hemifrån?Då kanske du kan nöja dig med att bara köpa färdigt om du nu måste ha något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in