2008-03-08, 10:07
Medlem
Hej!

Har ett problem med att jag fr MS hopp nr jag tex pingar "ping ping.sunet.se" Fr 4ms men sedan hoppar den upp til 137, 255 685 och sen 4ms. Vet ej om det r vista 64 eller om det r nt som fungerar med vista som gr detta. Jvligt strande r det nr man lirar onlinespel. Och jag har gjort flera tester med att kpa ny TP kabel o.s.v.

Vet inte exakt var denna trd ska ligga om det r hrdvara eller ntverksk. Men eftersom jag misstnker att det r windows s la jag den hr. Mod fr grna flytta denna trd om ni tror jag fr bttre hjlp ngonannanstans.

Och jag ber alla som har vista64 ultimate att testa skriva detta i cmd "ping -n 100 ping.sunet.se" Detta gr en loop p 100gnger. Och sen posta hr. Eller komma med frslag vad som kan fela.

Jag har ven varit i kontakt med min ISP (blixtvik) Men de har kollat och gjort uppgraderingar. och det har bara hjlpt med att jag inte fr Packet loss. S PLS help vad ska jag gra nu? vill helst inte installera XP fr jag trivs bra med vista och vista r, tro det eller ej alla som har emot vista, snabbare n XP.

Tack p frhand och hoppas verkligen p lsning....
Citera
2008-03-08, 18:04
Medlem
Hmm r det ingen som har liknade problem? Eller vet ngon lsning?
Kan ju tillgga att jag har kabel direkt in i datorn s ingen router eller s.

Mvh
Citera
2008-03-08, 18:08
Medlem
Jag har Vista 64 (med trdls anslutning och router kopplat till Telia Fiberlan 100 / 100) och har inte de problem du beskriver.

Vrdena mot ping.sunet.se varierar mellan 8 och 14 ms.
Citera
2008-03-09, 07:39
Medlem
Hmm. undra om det r min ISP som bara r lata eller om jag "bor lngt ifrn" nt som gr att det skiter sig. Fr g lite drrknackning i omrdet och frga vilken ISP de har och nt:P Fr jag vill inte ha xp. Ska ha ett lan hr snart s dr fr jag se om det r samma probs p deras datorer och r s fallet d r det ju min ISP till hundra. Och d ska de f en abstines(stava?) frbannad man i telen (om dem fortfarande frnekar deras fel o brister:P ).

Ingen annan som har ngon aning om vad felet kan vara?

Mvh

P.s Tack fr att du gjorde ping loopen och berttade resultatet.
Citera
2008-03-09, 08:34
Medlem
i.b.ms avatar
Ok, har fyra maskiner i ntverk hemma, 1 2000 pro, 1 2000 server, 1 xp pro, och en vista ultimate 64, samtliga fick min 16, max 17, medel 16. Jag har bredbandsbolaget 100Mbit och hade en del torrents p nerladdning s tiderna kanske r lngre n vad de borde.

PS: tycker inte att det verkar vara ett vista problem svida du inte har ngon hrdvaru/program/drivrutin konflikt i din installation.
Senast redigerad av i.b.m 2008-03-09 kl. 08:36.
Citera
2008-03-13, 18:33
Medlem
Har kommit fram till att jag fr svrare MS problem p eftermiddagen och framt. Jag antar att det r hg belastning i mitt omrde under den tiden. Men nu kommer jag in lite p fel forumsdel. Men kan man f MS problem fr att min ISP har hgbelastning? Fr hastigheten frsmras inte utan bara att jag laggar nr jag spelar online spel och tar tid innan jag fr svar p internetsidor. Brjar knna mig uppgiven att inte kunna spela nr man kommer hem

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in