Hej!
Har ett problem med att jag får MS hopp när jag tex pingar "ping ping.sunet.se" Får 4ms men sedan hoppar den upp til 137, 255 685 och sen 4ms. Vet ej om det är vista 64 eller om det är nåt som fungerar med vista som gör detta. Jävligt störande är det när man lirar onlinespel. Och jag har gjort flera tester med att köpa ny TP kabel o.s.v.
Vet inte exakt var denna tråd ska ligga om det är hårdvara eller nätverksk. Men eftersom jag misstänker att det är windows så la jag den här. Mod får gärna flytta denna tråd om ni tror jag får bättre hjälp någonannanstans.
Och jag ber alla som har vista64 ultimate att testa skriva detta i cmd "ping -n 100 ping.sunet.se" Detta gör en loop på 100gånger. Och sen posta här. Eller komma med förslag vad som kan fela.
Jag har även varit i kontakt med min ISP (blixtvik) Men de har kollat och gjort uppgraderingar. och det har bara hjälpt med att jag inte får Packet loss. Så PLS help vad ska jag göra nu? vill helst inte installera XP för jag trivs bra med vista och vista är, tro det eller ej alla som har emot vista, snabbare än XP.
Tack på förhand och hoppas verkligen på lösning....