2008-03-08, 10:07
Medlem
Hej!

Har ett problem med att jag får MS hopp när jag tex pingar "ping ping.sunet.se" Får 4ms men sedan hoppar den upp til 137, 255 685 och sen 4ms. Vet ej om det är vista 64 eller om det är nåt som fungerar med vista som gör detta. Jävligt störande är det när man lirar onlinespel. Och jag har gjort flera tester med att köpa ny TP kabel o.s.v.

Vet inte exakt var denna tråd ska ligga om det är hårdvara eller nätverksk. Men eftersom jag misstänker att det är windows så la jag den här. Mod får gärna flytta denna tråd om ni tror jag får bättre hjälp någonannanstans.

Och jag ber alla som har vista64 ultimate att testa skriva detta i cmd "ping -n 100 ping.sunet.se" Detta gör en loop på 100gånger. Och sen posta här. Eller komma med förslag vad som kan fela.

Jag har även varit i kontakt med min ISP (blixtvik) Men de har kollat och gjort uppgraderingar. och det har bara hjälpt med att jag inte får Packet loss. Så PLS help vad ska jag göra nu? vill helst inte installera XP för jag trivs bra med vista och vista är, tro det eller ej alla som har emot vista, snabbare än XP.

Tack på förhand och hoppas verkligen på lösning....
Citera
2008-03-08, 18:04
Medlem
Hmm är det ingen som har liknade problem? Eller vet någon lösning?
Kan ju tillägga att jag har kabel direkt in i datorn så ingen router eller så.

Mvh
Citera
2008-03-08, 18:08
Medlem
Jag har Vista 64 (med trådlös anslutning och router kopplat till Telia Fiberlan 100 / 100) och har inte de problem du beskriver.

Värdena mot ping.sunet.se varierar mellan 8 och 14 ms.
Citera
2008-03-09, 07:39
Medlem
Hmm. undra om det är min ISP som bara är lata eller om jag "bor långt ifrån" nåt som gör att det skiter sig. Får gå lite dörrknackning i området och fråga vilken ISP de har och nät:P För jag vill inte ha xp. Ska ha ett lan här snart så dår får jag se om det är samma probs på deras datorer och är så fallet då är det ju min ISP till hundra. Och då ska de få en abstines(stava?) förbannad man i telen (om dem fortfarande förnekar deras fel o brister:P ).

Ingen annan som har någon aning om vad felet kan vara?

Mvh

P.s Tack för att du gjorde ping loopen och berättade resultatet.
Citera
2008-03-09, 08:34
Medlem
i.b.ms avatar
Ok, har fyra maskiner i nätverk hemma, 1 2000 pro, 1 2000 server, 1 xp pro, och en vista ultimate 64, samtliga fick min 16, max 17, medel 16. Jag har bredbandsbolaget 100Mbit och hade en del torrents på nerladdning så tiderna kanske är längre än vad de borde.

PS: tycker inte att det verkar vara ett vista problem såvida du inte har någon hårdvaru/program/drivrutin konflikt i din installation.
Senast redigerad av i.b.m 2008-03-09 kl. 08:36.
Citera
2008-03-13, 18:33
Medlem
Har kommit fram till att jag får svårare MS problem på eftermiddagen och framåt. Jag antar att det är hög belastning i mitt område under den tiden. Men nu kommer jag in lite på fel forumsdel. Men kan man få MS problem för att min ISP har högbelastning? För hastigheten försämras inte utan bara att jag laggar när jag spelar online spel och tar tid innan jag får svar på internetsidor. Börjar känna mig uppgiven att inte kunna spela när man kommer hem

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in