2008-03-08, 01:55
Medlem
Sitter här med svärföräldrarnas nya laptop och skulle installera lite program dyl. Har upptäckt efterhand att shift-tangenterna inte tycks fungera alls. Nån som kan ha en ide om var felet kan ligga. Finns det nåt i windows man kan göra eller är det hårdvarufel rentav. Har googlat en del men inte funnit nåt av värde.
Citera
2008-03-08, 02:09
Medlem
lite mer

Jag ska väl tillägga att et är en HP Pavilion 9700. Jag ahr försökt att avinstallera tangentbordet i enhetshanteraren och starta om utan lycka. Varken höger eller vänster shift funkar. Caps-lock funkar dock, därav versalerna i inlägget.
Citera
2008-03-08, 13:05
Medlem
jag fick med mig datorn hem och kopplade in ett USB-tangentbord och shift funkar på det iaf så det verkar vara hårdvarufel och inget i Vista.

Kolla: !"##¤%/(
Citera
2008-03-08, 19:13
Medlem
Funkar alla andra knappar som det ska ? Inte det där vanliga felet att num-lock är aktiverat ?
Citera
2008-03-09, 00:19
Medlem
Alla andra knappar verkar funger som de ska ja. Hur menar du med num lock aktiverat? Den påverkar väl bara num-padden (det är ett fullstort keyboard med num-pad på deras laptop)

Det fungerade dessutom att använda shift-tangenten på det externa för att skriva versaler med laptopens tangentbord.

Sa åt dem att ta tillbaka datorn till butiken för att få det fixat. Det verkad också som felet funnits sen de köpte den för en vecka sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in