2008-03-08, 01:55
Medlem
Sitter hr med svrfrldrarnas nya laptop och skulle installera lite program dyl. Har upptckt efterhand att shift-tangenterna inte tycks fungera alls. Nn som kan ha en ide om var felet kan ligga. Finns det nt i windows man kan gra eller r det hrdvarufel rentav. Har googlat en del men inte funnit nt av vrde.
Citera
2008-03-08, 02:09
Medlem
lite mer

Jag ska vl tillgga att et r en HP Pavilion 9700. Jag ahr frskt att avinstallera tangentbordet i enhetshanteraren och starta om utan lycka. Varken hger eller vnster shift funkar. Caps-lock funkar dock, drav versalerna i inlgget.
Citera
2008-03-08, 13:05
Medlem
jag fick med mig datorn hem och kopplade in ett USB-tangentbord och shift funkar p det iaf s det verkar vara hrdvarufel och inget i Vista.

Kolla: !"##%/(
Citera
2008-03-08, 19:13
Medlem
Funkar alla andra knappar som det ska ? Inte det dr vanliga felet att num-lock r aktiverat ?
Citera
2008-03-09, 00:19
Medlem
Alla andra knappar verkar funger som de ska ja. Hur menar du med num lock aktiverat? Den pverkar vl bara num-padden (det r ett fullstort keyboard med num-pad p deras laptop)

Det fungerade dessutom att anvnda shift-tangenten p det externa fr att skriva versaler med laptopens tangentbord.

Sa t dem att ta tillbaka datorn till butiken fr att f det fixat. Det verkad ocks som felet funnits sen de kpte den fr en vecka sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in