2008-03-08, 01:31
Medlem
monarpedens avatar
Hej jag har ett litet problem. Är inte så datakunnig själv.
Men har till min förra dator haft 2 st skärmar kopplade till den.
De har vart kopplade så det fungerat som en stor skärm.
Dvs man kan dra musen över till andra skärmen o så.
Nu har jag dock köpt en ny dator och det verkar vara knepigare än vad jag trodde att fixa detta på den här datorn.
Datorn i sig är ett litet hemmabygge men grafikkortet är iaf Nvidea 6800gt. Jag undrar hur jag skall gå tillväga för att få detta att fungera.
Jag lyckas bara få en skärm att fungera hur mycket jag än vrider och vänder på allt.
Tack på förhand.
Citera
2008-03-08, 01:43
Medlem
Kräkchocks avatar
Bytte nyss jobbdator och fick samma problem. Tursamt nog har vi IT-personal som tar hand om det där. I mitt fall så var det en drivrutin som behövde uppdateras, jag antar att det var till grafikkortet. Så om du redan prövat att högerklicka på skrivbordet, gå till egenskaper och därifrån mecka ihop de två skärmarna så kanske det är dags att uppdatera drivrutinen för grafikkortet. Jag är rätt kass på den biten själv...
Citera
2008-03-08, 02:21
Medlem
Börja med att installera senaste drivrutinera för ditt grafikkort. Sem får du helt enkelt gå in i inställningarna för ditt grafikkort och ställa in Dualview.
Citera
2008-03-08, 02:27
nyaste drivrutinen + inställningarna för flera bildskärmar. sen ska det nog funka.
Citera
2008-03-08, 02:36
Medlem
monarpedens avatar
Tankade precis hem de senaste drivrutinerna och valde mina 2 skärmar och sedan dualview men ser likförbannat bara allt på en skärm. Den andra är stendöd. Så datorn hittar alltså skärmen men den verkar inte vilja koppla in den =/. Blir tokig snart. Jag kommer över me musen på andra skärmen och kan föra över ikoner dit men bilden är kolsvart vilket är väldigt frustrerande och tiltande!
Senast redigerad av monarpeden 2008-03-08 kl. 02:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in