2008-03-07, 20:38
Medlem
Jag har kopplat min Mac till ett surroundsystem genom en sladd från hörlursutgången. Problemet är att jag vill använda datorns inbyggda högtalare samtidigt som surroundsystemet, men datorns hörs inte eftersom surroundsystemet är inkopplat. Hur gör jag så jag hör från både surroundsystemet och de inbyggda högtalarna?
Citera
2008-03-07, 20:43
Medlem
Fluxors avatar
Mig veterligen går det inte.
Citera
2008-03-07, 20:50
Medlem
Varnims avatar
Nu vet jag inte om det är så på en mac men på min förra laptop så var det mekaniskt styrt. När du stoppar in en högtalarkontakt så bryter man någon krets och de inbyggda högtalarna slutar fungera.
Citera
2008-03-08, 00:01
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Nu vet jag inte om det är så på en mac men på min förra laptop så var det mekaniskt styrt. När du stoppar in en högtalarkontakt så bryter man någon krets och de inbyggda högtalarna slutar fungera.
Samma på Apples laptops, japp.

Enda jag kan komma på är att köpa en 3.5" splitter och skaffa ett par datorhögtalare...
Citera
2008-03-08, 01:00
Medlem
Durkslags avatar
Finns kanske något USB-alternativ så man kan koppla USB -> 3.5mm -> högtalarna så datorn inbyggda fortfarande fungerar... kanske
Citera
2008-03-08, 01:03
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Finns kanske något USB-alternativ så man kan koppla USB -> 3.5mm -> högtalarna så datorn inbyggda fortfarande fungerar... kanske
Ja, finns massa USB/Firewire ljudkort men sånt kostar en massa pengar.
Citera
2008-03-08, 10:11
Medlem
Du kan vad jag vet bara välja en ljud-ut enhet åt gången, att skaffa ett USB ljudkort löser inte problemet.
Citera
2008-03-08, 10:35
Medlem
Jodå, visst går det att använda flera samtidigt.
Citera
2008-03-09, 03:35
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qix
Jodå, visst går det att använda flera samtidigt.
säg hur då
Citera
2008-03-12, 18:33
Medlem
Att använda flera ljudkort samtidigt, funkar med audio hijack pro och soundflower-pluginet. Jag använde det förut när jag ville höra ett ljud ur mitt externa tvåkanalersljudkort och ett annat ur datorns inbyggda.. dock kan det vara en ganska så märkbar fördröjning mellan de båda ljudkällorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in