2008-03-07, 20:08
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Har ett problem med en dator som jag inte förstår mig på. Nämligen att nästan varje gång efter att jag har kommit in windows och ska till ex. använda mig av en sökmotor så åker jag ut...datorn startas om som om jag hade tryckt på reset-knappen.Men jag kan spela spel + annat utan problem...någon som känner igen problemet och vet vad det är för fel?
Citera
2008-03-07, 21:33
Medlem
927s avatar
du menar alltså att det blir problem när du ska använda en webbläsare, har du testat göra samma sak med olika webbläsare?

kolla kontrolpanelen >adminverktyg >loggboken, där kollar du du efter FEL under program och system
Citera
2008-03-08, 10:55
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du menar alltså att det blir problem när du ska använda en webbläsare, har du testat göra samma sak med olika webbläsare?

kolla kontrolpanelen >adminverktyg >loggboken, där kollar du du efter FEL under program och system
-----------------------------
Nu är jag inte hemma när jag skriver detta, men ska kolla upp det så fort jag kommer hem.

Ja, alltså när jag skriver något på t.ex google och klickar på sök...så startas datorn om. Ibland sker det redan på första försöket och ibland tar det upp till tio sökningar innan den strular igen.

Tror inte att det är fel på XP-skivan i a f för jag har använt den i en annan dator utan problem
Citera
2008-03-08, 11:11
Medlem
927s avatar
men du vet väl om du testat med olika webbläsare

du kan även posta en hijackthis logg så ser man om det finns något problem.
spara HJTInstall.exe på skrivbordet >klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile".
posta den loggen från txt filen som visas då.
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe
Citera
2008-03-08, 12:15
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
men du vet väl om du testat med olika webbläsare

du kan även posta en hijackthis logg så ser man om det finns något problem.
spara HJTInstall.exe på skrivbordet >klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile".
posta den loggen från txt filen som visas då.
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe

-----------------
Nej,jag har bara använt explorer.Har bara den webbläsaren.

Men jag ska posta highjack loggen som du tipsade om så fort jag kommer hem.Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in