• 1
  • 2
2008-03-07, 19:20
Medlem
Denoms avatar
Har ni också lagt märke till Gainomax senaste reklam där det är en liten apa med någon småbarnsröst i bakgrunden som berättar om hur bananer är för apor och att du inte skulle döda någon människa osv. osv. Men istället för att sedan berätta någonting i stil med "rädda alla utrotninghotade djur" eller något skitsnack så får jag höra att jag ska köpa Gainomax.

Hur fan tänker dom? Skulle Gainomax vara en drömdryck som är gjord utan att på något sätt förstöra för miljön eller djur?
Citera
2008-03-07, 19:40
Medlem
Macke91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har ni också lagt märke till Gainomax senaste reklam där det är en liten apa med någon småbarnsröst i bakgrunden som berättar om hur bananer är för apor och att du inte skulle döda någon människa osv. osv. Men istället för att sedan berätta någonting i stil med "rädda alla utrotninghotade djur" eller något skitsnack så får jag höra att jag ska köpa Gainomax.

Hur fan tänker dom? Skulle Gainomax vara en drömdryck som är gjord utan att på något sätt förstöra för miljön eller djur?

Har faktiskt inte sett reklamen, vilken kanal går den på?

OT: Haha 666 st inlägg
Citera
2008-03-07, 19:44
Medlem
Dom menar ju att du ska dricka Gainomax istället för att äta upp den lilla apans bananer
Citera
2008-03-07, 19:49
Medlem
visemans avatar
Det klassiska är ju att man tar en banan efter träningen. Det är det som åsyftas.
Citera
2008-03-07, 19:52
Medlem
Men den är ju jättegammal?
Citera
2008-03-07, 20:13
Medlem
Ari.Golds avatar
Jag tycker reklamen är klockren. Rolig och nyskapande. Söt apa också.
Citera
2008-03-07, 20:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jag tycker reklamen är klockren. Rolig och nyskapande. Söt apa också.
Det känns som att deras syfte är att jag ska få skuldkänslor och då köpa en Gainomax för att ta död på dom. Varför? Det finns massor med andra saker för att ta död på skuldkänslor.
Citera
2008-03-07, 20:43
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Det känns som att deras syfte är att jag ska få skuldkänslor och då köpa en Gainomax för att ta död på dom. Varför? Det finns massor med andra saker för att ta död på skuldkänslor.
Vadå, det är väll snarare en diss till som käkar bananer efter träningen.

Edit: Hm, det kanske var den gamla reklamen jag tänkte på, har inte sett nån där dom snackar om utrotningshotade djur
Citera
2008-03-07, 23:31
Medlem
CitySoundtracks avatar
Med facit i hand så kan ingen säga att det är en dålig kampanj, Gainomax existerade knappt innan dom här annonserna drog igång. Enkel, tydlig och osvensk annons som sätter Gainomax på hjärnan.

Hatten av till Saatchi igen.
Citera
2008-03-07, 23:56
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Nej, nu övertolkar du. Jag tror bestämt att de snarare driver med skuldkänsle-reklamer och gör humor av det. Den är ju så överdriven vilket gör att de driver med konceptet.

Är du med?
Citera
2008-03-08, 00:03
Medlem
CitySoundtracks avatar
Kom igen nu, enklare copy får man leta efter... Går inte att misstolka. Väldigt effektivt.
Citera
2008-03-08, 11:57
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Nej, nu övertolkar du. Jag tror bestämt att de snarare driver med skuldkänsle-reklamer och gör humor av det. Den är ju så överdriven vilket gör att de driver med konceptet.

Är du med?

Precis. Hur kan man tolka det på nått annat sätt? Den är klockren tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in