• 1
  • 2
2008-03-07, 10:56
Medlem
arsobots avatar
Jag r p jakt efter lite finare tallrikar, jag har ngra varianter av IKEA-tallrikar och lite annat gods hemma.

Men det vore kul att f tag i en sida som sljer tallrikar i vettiga kvantiteter till vettiga priser (Med andra ord, inga krav p att kpa partier om 200 tallrikar)

r det ngon som har en sdan hemsida / fretag att vnda sig till att rekomendera?

Mod fr flytta / Lsa trden om det finns en liknande. Jag skte men fann inget annat n pizzatallrikar.

Jag bor i rebro om det kan vara till ngon hjlp.

Tacksam fr svar.

Mvh.
arsobot
Citera
2008-03-07, 11:00
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsobot
Jag r p jakt efter lite finare tallrikar
Hur fina menar du? I klass med Rosenthal, Meissen och Royal Copenhagen? Eller ngot billigare?

~Paul~
Citera
2008-03-07, 11:39
Medlem
Tjohildas avatar
"Ostindia" tycker jag r ett vldigt vacker porslin. Dyrt dock, av den sorten man fr nska sig "bit fr bit" till fdelsedagar och andra hgtider.

Vill man ha ngot originellt och r lite konstnrligt lagd kan man ju alltid kpa vitt porslin och mla sjlv eller gra egna schabloner och f en helt unik servis.
Citera
2008-03-07, 11:50
Medlem
arsobots avatar
Njae

Prisvrt r vl ngot i min mening.

Jag lever ett otroligt Svensson-liv, s att kpa mrkesporslin r inte vad jag r osannolikt sugen p.

Sambon kom igr p att det vore kul med en uppsttning fyrkantiga tallrikar fr att bara nmna ngot.

Slutsats. Mrke r helt utan funktion, jag vill inte betala extra fr en stmpel :-)

Jag br kanske lgga till.

Vitt r hennes guld. Uteslutar grna mnster, mlningar och liknande.

(Herregud vad jag r dlig p att frklara, haha)
Senast redigerad av arsobot 2008-03-07 kl. 11:53.
Citera
2008-03-07, 12:07
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Sambon kom igr p att det vore kul med en uppsttning fyrkantiga tallrikar

Mrke r helt utan funktion, jag vill inte betala extra fr en stmpel :-)

Vitt r hennes guld.
Mitt rd r att undvika fyrkantiga tallrikar om det handlar om edert frsta set. Satsa p traditionella runda och kp fyrkantiga senare om ni fortfarande lngtar efter dem.

Tyvrr r just mrkestallrikarna ur kvalitetssynpunkt verlgsna. Det har att gra med kvalitetskontroll.

Vitt r enligt min mening bst. Ett tag var det modernt med svart och diverse andra frger. Men som sagt som ett frsta set br man satsa p vitt. Eller som det p kocksprk heter "mla p neutral palett".

~Paul~
Citera
2008-03-07, 13:29
Medlem
sisususis avatar
Tnkte rekommendera Rrstrands Dine men hittar den inte p ntet. Finns den forfarande?
Citera
2008-03-07, 14:04
Medlem
arsobots avatar
Ah,

Okej, jo. Vitt var det som vi var inne p.

Men frgan som kvarstr r ju, finns det ngra bra butiker p ntet? Alternativt i rebro med omnejd?

Jag menade ocks p att det r vl bttre att kpa snygga vita runda tallrikar, men hon propsar stenhrt p bara ngra stycken fyrkantiga :\

Werner & Werner har ju kursat, men de hade vl lite sjysta modeller vill jag minnas. Cervera tror jag har en affr hr i byn, kan de ha vettig kvalit fr en drglig peng kanske?

Ps.
Tack fr snabba och informativa svar!
Citera
2008-03-07, 15:29
Medlem
dePauls avatar
Har lite dlig pejl p vad som finns drute, men som du skriver s borde Cervera vara ett bra stlle att brja p.

~Paul~
Citera
2008-03-07, 18:32
Medlem
arsobots avatar
Tackar fr svaren!

Tack fr svaren som alltid DePaul.

Jag ska frska lura med sambon och kidsen till en tur p stan imorgon d, kan jag smyga in p Cervera och titta lite!

Men skriv grna om ni kommer p en online-butik!

Ha en trevlig kvll
Citera
2008-03-07, 18:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Tack fr svaren som alltid DePaul.

Jag ska frska lura med sambon och kidsen till en tur p stan imorgon d, kan jag smyga in p Cervera och titta lite!

Men skriv grna om ni kommer p en online-butik!

Ha en trevlig kvll
Det samma!

~Paul~
Citera
2008-03-07, 19:07
Medlem
Tjohildas avatar
Om ni absolut har bestmt er fr fyrkantiga tallrikar, s titta efter affrer/sajter med asiatisk inriktning. Det finns bl a en affr i Gamla stan i sthlm (minns nu inte vad den heter) som har urfina sushiserviser.
Citera
2008-03-08, 10:18
Medlem
Squalos avatar
Rosenthal har vl ngon outlet i fjolltrsktrakten? Sjlv har jag inte varit dr, men andra hr kanske har...

Sjlv har jag porslin frn Rrstrand och Gustavsberg. Hackefors r ven det ett stort varumrke, som r en del av finska Rstrand. Ingen tillverkning i Sverige.

Dessa kan ju handlas p Cervera, Duka, etc., finns i varje smstad.

Frut tillverkades en serie som hette Diamant eller Hllfast (samma design, olika kvalit), men jag tror den har lagts ner p senare tiden... Den var bra, om den gr att hitta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in