2008-03-11, 23:36
Medlem
tma2662s avatar
Om det hände på 60-talet kommer snart tidens tand radera alla sår. Att gräva i en sån gammal grej tror jag orsakar mer smärta än nytta....
Citera
2008-03-12, 13:49
Medlem
Ap-ungens avatar
Oj, så min tråd lever lite iaf.

Fallet gäller Jeanettemordet i Södertälje 1969. Ok, jag tog möjlitgivs i lite i början av tråden men mördaren är inte släkt med mig, men är mer bekant. Dessutom är jag inget troll, utan pratar sanning. Vet vem mördaren är men vill inte namnge denne. Varför? Jo, för att man vet aldrig vad det kan få för konsekvenser. Visst, inga juridiska sådana men andra. Någon känner någon som känner någon som vet vem mördaren är som vet var han bor/jobbar osv.
Citera
2008-03-13, 11:41
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Varför startade du tråden, TS?
Citera
2008-03-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Varför startade du tråden, TS?
Är inte det rätt lätt att lista ut med tanke på vad han skriver?
Citera
2008-05-15, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Varför blir du upprörd, är du mördaren?
Ja fattar du inte det så är det ett stort problem du går omkring med
Citera
2008-05-15, 21:00
Medlem
BBollplankets avatar
Asså vad hände med Jeanette? Ryktena går att hon aldrig hittades medan andra säger att hon blev hittad (mördad alltså). Skulle bli värsta storyn för stan ju om allt klarlades!
Citera
2008-05-15, 22:51
Bannlyst
Jeannette hittades mördad efter sin och kompisarnas studentfest sommaren 1969.

Någon skyldig till mordet har man inte funnit.
Citera
2008-05-15, 23:08
Medlem
Erik1974s avatar
Kan inte familjen bara få en förklaring till mordet? Du kan väl gå in på polisstationen och lämna en redogörelse (utan namn). I ett preskiberat fall har du väl inga ytterligare krav på dig att lämna mer detaljerade uppgifter? Eller?
Citera
2008-05-16, 01:47
Medlem
Troians avatar
Jag kan tänka mig att de anhöriga kan få ro av att veta hur det gick till, och varför. Namnet på den som gjorde det är kanske inte lika intressant.
Citera
2008-05-16, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Oj, så min tråd lever lite iaf.

Fallet gäller Jeanettemordet i Södertälje 1969. Ok, jag tog möjlitgivs i lite i början av tråden men mördaren är inte släkt med mig, men är mer bekant. Dessutom är jag inget troll, utan pratar sanning. Vet vem mördaren är men vill inte namnge denne. Varför? Jo, för att man vet aldrig vad det kan få för konsekvenser. Visst, inga juridiska sådana men andra. Någon känner någon som känner någon som vet vem mördaren är som vet var han bor/jobbar osv.

En upplysning till er alla som läser den här tråden. Monky-Kid har dragit den här valsen på Svenska Mord sajten tidigare i år. Till slut asgarvade alla åt honom. Så ja så klart grabben är ett supertroll, kolla hans andra trådar här.

Att försöka göra sig märkvärdig på det här sättet tyder på uppenbara pubertala nojjor haha.
Citera
2008-05-16, 09:38
Medlem
Personen som skriver detta verkar vara av den typen som inte klarar att bära på en hemlighet och vill läcka till varje pris. Syftet med tråden torde vara att få sitt samvete rent och få oss FBáre att rättfärdiga hans planer på att berätta vad han vet. Jag är inte av den sorten som gillar att gola på folk men om vi har i minnet att mordet skedde för 40 år sedan, att mördaren förmodligen är en gammal stofil ( psykiskt sjuk w/e ) och ställer oss själva frågan varför ap-ungen ska bära på vetskapen om detta mord så tycker jag nog att han ska berätta. Jag vet inte vilken slags familj som tycker det är okej att bära på någon annans skuld, man kan ställa sig själv frågan om mördaren under de senaste 39 åren gjort sig förtjänt av lojalitet/beskyddande från familjens sida... Jag tycker verkligen att ap-ungen ska berätta vad han vet, speciellt som det verkar gälla ett uppmärksammat mord. Att få det uppklarat, preskriberat eller ej, är nog en lättnad för många, många människor. Sen finns ju alltid alternativet att vara anonym, även om det i detta fallet kanske endast skulle leda till att de inte kollade upp dina uppgifter iom. att fallet måste vara nedlagt för minst 14 år sedan.
Citera
2008-05-16, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Traviz66
Personen som skriver detta verkar vara av den typen som inte klarar att bära på en hemlighet och vill läcka till varje pris. Syftet med tråden torde vara att få sitt samvete rent och få oss FBáre att rättfärdiga hans planer på att berätta vad han vet. Jag är inte av den sorten som gillar att gola på folk men om vi har i minnet att mordet skedde för 40 år sedan, att mördaren förmodligen är en gammal stofil ( psykiskt sjuk w/e ) och ställer oss själva frågan varför ap-ungen ska bära på vetskapen om detta mord så tycker jag nog att han ska berätta. Jag vet inte vilken slags familj som tycker det är okej att bära på någon annans skuld, man kan ställa sig själv frågan om mördaren under de senaste 39 åren gjort sig förtjänt av lojalitet/beskyddande från familjens sida... Jag tycker verkligen att ap-ungen ska berätta vad han vet, speciellt som det verkar gälla ett uppmärksammat mord. Att få det uppklarat, preskriberat eller ej, är nog en lättnad för många, många människor. Sen finns ju alltid alternativet att vara anonym, även om det i detta fallet kanske endast skulle leda till att de inte kollade upp dina uppgifter iom. att fallet måste vara nedlagt för minst 14 år sedan.

Ja om du går omkring och tror det så har du inte läst igenom AP-Ungens inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in