Citat:
Ursprungligen postat av grelch
Jag tror att hanteringen av barnbidraget idag r en ganska kostnadseffektiv historia fr frskringskassan (r det vl?), skert automatiserat och datoriserat s att utbetalningarna bara rullar p utan att det behvs speciellt mycket handplggning. Att dela upp det mellan frldrarna krver vl lite omprogrammering men efter det rullar det vl bara p igen. Vill man dremot brja behovsprva s ser jag framfr mig en massa blanketter, handlggare osv....och d blir det dyrt ! D fr vi bidra med mera skattepengar fr att hlla igng den rulljansen. I s fall r det vl bttre att sl ihop barnbidraget med andra behovsprvade bidrag, ex.vis bostadsbidraget.
det skulle inte behva kosta s mycket opm de p Frskringskassa samkr registrena.. frldranas inkomster finns registrerat p Frskringskassan p den avdelningen fr sjukskrivningar... Samkr det registret med med det som berr barnen s slipper man ha en massa blanketter att fylla i och det kan kollas dr vi enkla tabeller om de ligger innom ramen.. Att det blir s dyrt med det admistrativa r att de ger f*n i att samkra registren internt mellan de olika avdelningarna.