• 3
  • 4
2008-03-28, 18:02
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelch
Jag tror att hanteringen av barnbidraget idag r en ganska kostnadseffektiv historia fr frskringskassan (r det vl?), skert automatiserat och datoriserat s att utbetalningarna bara rullar p utan att det behvs speciellt mycket handplggning. Att dela upp det mellan frldrarna krver vl lite omprogrammering men efter det rullar det vl bara p igen. Vill man dremot brja behovsprva s ser jag framfr mig en massa blanketter, handlggare osv....och d blir det dyrt ! D fr vi bidra med mera skattepengar fr att hlla igng den rulljansen. I s fall r det vl bttre att sl ihop barnbidraget med andra behovsprvade bidrag, ex.vis bostadsbidraget.

det skulle inte behva kosta s mycket opm de p Frskringskassa samkr registrena.. frldranas inkomster finns registrerat p Frskringskassan p den avdelningen fr sjukskrivningar... Samkr det registret med med det som berr barnen s slipper man ha en massa blanketter att fylla i och det kan kollas dr vi enkla tabeller om de ligger innom ramen.. Att det blir s dyrt med det admistrativa r att de ger f*n i att samkra registren internt mellan de olika avdelningarna.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in