Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-06, 20:46
Bannlyst
Hypotetisk fråga: får man skänka knark och tv-piratkort i Recycle your stuff? Om nej, varför inte?

PS. Om johnny_vicious felaktigt låser denna tråd (också) kommer jag att ta upp det med admin. DS.
2008-03-06, 20:48
Medlem
ABBORREs avatar
Jag gissar på nej

Men prova du
2008-03-06, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Jag gissar på nej
Jag hatar dig.

OnT: Reglerna säger att man inte får sälja knark eller diskutera tv-piratkort. Att skänka knark eller tv-piratkort borde ju då vara okej?
2008-03-06, 20:53
Moderator
Humbugs avatar
Nejmen för i jesu namn. Nej. Humbug säger nej.

Man får väl tolka det så att man inte får ha med det där att göra alls här.
2008-03-06, 20:54
Medlem
toMishs avatar
Regel 1.01:

Citat:
1.01. Annonser och spam är förbjudet
Det är helt förbjudet att posta spam (reklam) här. Den som postar spam blir automatiskt avstängd, utan varning. Det är dock tillåtet att nämna tips på bra företag när diskussionen kräver det. Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur (förutsatt att den inte är en kommersiell eller bryter mot någon av forumets övriga regler). Referal-länkar får däremot endast publiceras ifall man inte tjänar pengar (eller poäng) på länken, och då det finns godtagbara orsaker till att inte länka webbplatsens startsida.
Handel av varor och tjänster är förbjudet, med undantag för inlägg som uppenbart gynnar användarna. Exempelvis ifall någon i en diskussion erbjuder sig att låna ut, skänka bort eller på annat sett hjälpa någon, så är detta tillåtet förutsatt att varan eller tjänsten är laglig. Ser däremot inlägget mer ut som en affär än en diskussion där alla användare kan delta, så blir inlägget raderat.
Den som postar inlägg där man önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort blir automatiskt avstängd från forumet, utan varning.
Detta är ett diskussionsforum, respektera detta!
Kostnadsfri annonsering erbjudes på: http://www.flashback.se/kopochsalj.
2008-03-06, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsucker
knark? pm pls
Jag skrev att det är en hypotetisk fråga (be din mamma slå upp och förklara ordet om du inte har hört det tidigare).
2008-03-06, 20:55
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Jag hatar dig.

OnT: Reglerna säger att man inte får sälja knark eller diskutera tv-piratkort. Att skänka knark eller tv-piratkort borde ju då vara okej?
Snart kommer det STORA LÅSET
2008-03-06, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Nejmen för i jesu namn. Nej. Humbug säger nej.

Man får väl tolka det så att man inte får ha med det där att göra alls här.
Jag fattar inte ett dyft av vad du vill ha sagt. Har du druckit sprit?

Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Regel 1.01:...///...förutsatt att varan eller tjänsten är laglig...//...
Hmm, okej. Men jag fattar faktiskt inte varför, då Flashback lyder under brittisk lagstiftning. Det som är förbjudet i Sverige är nödvändigtvis inte förbjudet i Storbritannien.
2008-03-06, 21:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Snart kommer det STORA LÅSET
Hur är det dom säger i det stora landet i väster?
Heeeer's Johnnnnie...
2008-03-06, 21:05
Bannlyst
Om det rör sig om knark som är lagligt då, utskrivet av läkare, t ex Sobril eller Stilnoct?
2008-03-06, 21:05
Medlem
mushi_s avatar
Det är ett givet nej. Lagarna gör sällan skillnad på skänka och sälja. Vad får dig att tro att Flashback skulle göra det? Vissa lagar måste följas även om dom är motsägelsefulla.
2008-03-06, 21:09
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Hmm, okej. Men jag fattar faktiskt inte varför, då Flashback lyder under brittisk lagstiftning. Det som är förbjudet i Sverige är nödvändigtvis inte förbjudet i Storbritannien.

Citat ur reglerna:
Citat:
Flashback Forum lyder under brittisk lagstiftning, men följer även svensk lagstiftning i de forum som är på svenska och riktar sig mot svenskar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in