• 1
  • 2
2008-03-06, 18:55
Medlem
Benzo_Manns avatar
Hej,

Har haft ont i vänstra delen av magen nu i nästan en månad.. Tycker inte det är mat/föda rellaterat.. Känns som molande spännade verk som sitter i nästan hela tiden, inte alltid..
avföring är normal och regelbunden varje dag och med rätt färg.
Är alltid på samma punkt det gör ont och det är inte halsbränna, magkatarr det vet jag hur det känns.
Magen känns uppblåst och spänd..

Personligen har jag fått för mig att det är tarmproblem, men det är som vanligt min hypokondriska idee..

Vad tror ni? Stress? Vad sitter i vänstra delen av magen under naveln?
Citera
2008-03-06, 20:08
Medlem
gasig?
kan vara laktosintolerans
eller IBS
Citera
2008-07-08, 16:54
Medlem
Craves avatar
Jag har samma symptom. Haft det i nästan 3 månader nu..

Nån som vet vad det kan röra sig om?
Citera
2008-07-08, 17:54
Medlem
muppenwtfs avatar
Även om blindtarmen sitter på vänster sida har jag läst att man kan få smärtor i högra sidan, någon slags bug.
Och laktosintolerans gör mer ont i hela magen.

Gå till läkaren/ring sjukvårdsupplysningen?
Citera
2008-07-08, 18:31
Medlem
feeding_duckss avatar
Det låter som problem med gaser, därav den uppblåsta känslan i magen.
Citera
2008-07-09, 00:28
Medlem
ahamass avatar
Kommer besvären när du böjer dig fram? Har du svårt att svälja? Blir du bättre eller sämre av att äta och dricka? Spelar det någon roll vad du äter och dricker?

Du bör kontakta din vårdcentral för en undersökning.
Citera
2008-07-09, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Även om blindtarmen sitter på vänster sida har jag läst att man kan få smärtor i högra sidan, någon slags bug.

Du menade väl tvärtom.

Berätta mer om din avföring och hur ofta du bajsar.
Citera
2008-07-09, 01:57
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Och laktosintolerans gör mer ont i hela magen.

Gå till läkaren/ring sjukvårdsupplysningen?

Smärta i vänster sidan kan kännas vid blindtarmsinflammation. Om du trycker där du tror att blindtarmen sitter en bit nedanför till höger om naveln - trycker och sen släpper snabbt kan det kännas smärta i vänster sida av magen. Du kan också ligga på rygg och dra upp knäna mot magen - det brukar göra ont om det är blindtarmen.
Sen så finns faktiskt blindtarm där den inte hör hemma också - men rätt sällsynt.
Har du feber?
Jag tycker att du ändå borde besöka läkare - med möjlighet att få diagnos och rätt behandling.
Citera
2008-07-09, 02:04
Medlem
Fraternités avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyPrice
Berätta mer om din avföring och hur ofta du bajsar.
Ja! Gör det.
Citera
2008-07-09, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Hej,

Har haft ont i vänstra delen av magen nu i nästan en månad.. Tycker inte det är mat/föda rellaterat.. Känns som molande spännade verk som sitter i nästan hela tiden, inte alltid..
avföring är normal och regelbunden varje dag och med rätt färg.
Är alltid på samma punkt det gör ont och det är inte halsbränna, magkatarr det vet jag hur det känns.
Magen känns uppblåst och spänd..

Personligen har jag fått för mig att det är tarmproblem, men det är som vanligt min hypokondriska idee..

Vad tror ni? Stress? Vad sitter i vänstra delen av magen under naveln?

Jag hade så där i några dagar.

Åtminstone kann du vara HELT säker på att det inte är blindtarmen, för den är helt över på höger sidan

Har det hållit på så länge kann ni jo fråga läkaren, fast min försvann av sig själv, jag misstänker att jag tog för hårt i när jag la ner en kabel i toaletten en dag

Min gjorde ondt när jag böjde mig framöver för att knyta skorna i alla fall, nåt så inn i hälvete också, så jag höll på att svimma. Jag hade först lite diare en dag, sen tok jag kansche för mycket Imodium (utan gas) och sen fick jag lite gas-ondt, sen en hård och mycket torr skit två dagar äfter fast smärtan började medans den var på väg ner i systemet dagen innan sen mycket gas tills det försvann några dagar äfter.
Senast redigerad av Orm_Haka 2008-07-09 kl. 07:40.
Citera
2008-07-09, 11:15
Medlem
Craves avatar
Jag misstänkte till en början binnikemask, eftersom jag rest runt i asien ett tag innan. Men provsvaren visade att det inte var någon mask.

Jag får svullen buk när jag ätit, det kurrar och knorrar i vänstra delen av magen i höjd med naveln eller lite längre ned. Min avföring är ljusbrun och det känns alltid som jag kan få ut mer när jag sitter på toa. Fiser och pruttar rätt mkt oxå.
Ska på koloskopi snart, men bävar lite för det.

Jag har hört att testen för mask ofta är opålitliga och att dom ofta missar om man har mask. Kanske ska vända mig till nån privatklinik som har bättre och säkrare tester för mask i magen...
Citera
2009-03-14, 15:57
Medlem
Husskuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crave
Jag misstänkte till en början binnikemask, eftersom jag rest runt i asien ett tag innan. Men provsvaren visade att det inte var någon mask.

Jag får svullen buk när jag ätit, det kurrar och knorrar i vänstra delen av magen i höjd med naveln eller lite längre ned. Min avföring är ljusbrun och det känns alltid som jag kan få ut mer när jag sitter på toa. Fiser och pruttar rätt mkt oxå.
Ska på koloskopi snart, men bävar lite för det.

Jag har hört att testen för mask ofta är opålitliga och att dom ofta missar om man har mask. Kanske ska vända mig till nån privatklinik som har bättre och säkrare tester för mask i magen...

har precis samma sak här att magen kurrar och sen gör ont i hela buken och lite av magen smärtar sen sitter man kalsvettig i toan ett tag sen försvinner smärtan efter nån timme men dock alltid spänningar nere i buken. tror man få leva med de för ingen läkare har hittat fel på mig vid undersökningar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in