• 1
  • 2
2008-03-06, 17:06
Medlem
thesomaros avatar
Hej, r detta en bra version av Vista?

Ska bygga ny dator och vill komma t frdelarna med 64 bitars systemet d jag kan ha mycket mer ram minne.

Stdjer denna versionen 128 gig ram minne?

http://www.datorbutiken.com/se/defau...uct=WINVHB64EN

r priset bra fr vrigt?

MVH// TheSomaro
Citera
2008-03-06, 18:08
Medlem
Hej!

Jag har ev ett problem med vista 64. Jag fr vldigt hga MS hopp ofta. Och jag har kabeln direkt till datan s ingen router eller s. Och jag har varit i kontakt med min ISP ett lngre tag. Men felet lg tydligen hos mig s jag MISSTNKER att vista r boven. S om du gillar online spel s kolla upp detta mera. Jag ska byta till xp inom ngra dagar fr att testa om det funkar bttre. Men som sagt jag kan ha nt annat fel och min ISP kan vara sla och inte kolla upp saker och ting ordentligt. Men annars r jag njd med vista 64.

Mvh

Edit: Jag kr med vista64 ultimate
Citera
2008-03-06, 18:14
Medlem
Relels avatar
jag har vista 64, fler fler program blir kompatibla med det hela tiden, men har bara haft problem med ett program hittills, itunes men de r ocks fixat nu. att spela ver internet har aldrig varit ngot problem fr mej, och kr 4gb s du br helt klart ha 64bit om du vill ha mk minne. men va ska du me 128gig minne?!
Citera
2008-03-06, 18:48
Bannlyst
allt jag vet r iaf att 64 bit klarar 8 gb rammine, det finns inget moderkort som klarar 128 gb rammine
Citera
2008-03-06, 21:57
Medlem
thesomaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relel
jag har vista 64, fler fler program blir kompatibla med det hela tiden, men har bara haft problem med ett program hittills, itunes men de r ocks fixat nu. att spela ver internet har aldrig varit ngot problem fr mej, och kr 4gb s du br helt klart ha 64bit om du vill ha mk minne. men va ska du me 128gig minne?!

okej lter bra, kan nog bli ett vista 64 d njjer mig med 8 gig i ram
Citera
2008-03-06, 23:13
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesomaro
okej lter bra, kan nog bli ett vista 64 d njjer mig med 8 gig i ram

i mina gon r det bortkastat just nu, iaf ett r in i framtiden:P 4 rcker ju gott och vl, sluta slsa
Citera
2008-03-06, 23:17
Medlem
thesomaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relel
i mina gon r det bortkastat just nu, iaf ett r in i framtiden:P 4 rcker ju gott och vl, sluta slsa

4 duger skerligen gott och vl Men 8 r inte fel heller
Citera
2008-03-06, 23:55
Medlem
Gaffelsss avatar
64 ska vad jag har hrt och lst ha vldiga problem med att kra ldre spel s som lba2 (som ett exempel).
Citera
2008-03-07, 00:18
Medlem
128gb ram? Vart har du sett att det finns?

Inte fr att ngot moderkortklarar det men skulle ju vara kul om du hittat det :P
Citera
2008-03-07, 00:27
Medlem
Moderort som klarar 128GB ram. inget fr hemma datorn men det finns iaf.

http://www.tyan.com/product_board_detail.aspx?pid=560
Citera
2008-03-07, 00:30
Medlem
S mycket ram stts bara i specialdatorer servrar och snt allts. Men man kan frmodligen inte kpa det som privatperson. Eller kan, men ett snt moderkort och sna minneskapslar ligger ltt p sexsiffriga belopp. Hr r en t.ex, fyra processorplatser och 128 gb ram: http://img.hexus.net/v2/internationa...supermicro.jpg

Snt har inte vi rd med
Citera
2008-03-07, 00:35
Medlem
hehe, okej ska omformulera mig :P

"128gb ram? Vart har du sett att det finns?

Inte fr att ngot moderkort, fr normalt bruk, till en normal person, med normal ln, osv, osv klarar det men skulle ju vara kul om du hittat det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in