Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-06, 16:33
  #1
Medlem
nidarodrs avatar
Tjena!
Jag slogs en dag av instinkten att jag är till för att gräva ett hål, allt eftersom tiden gått har jag blivit mer och mer övertygad att min uppgift verkligen är att gräva det här hålet!!

Jag tänkte gräva det på landet, kanske i sommar.

Nu till frågan, vad håller jag på med egentligen, och hur ska jag gräva hålet?
För hand? Med nån maskin? Hur djupt? Hur länge?

Nånting säger mig att jag kommer känna mig väldigt tillfredsställd när hålet är färdigt när man nu ska veta att det är färdigt.. Jag misstänker att mitt undermedvetna kanske vill ge mig en TACKSAM arbetsuppgift för en gång skull..

Nån som känner igen sig kanske, bara traska ut på lämpligt ställe på tomten med en spade o bara börja gräva för att ha nåt riktigt tacksamt att syssla med till skillnad mot allt annat som på sin höjd ger nåt sorts resultat efter extremt lång tid osv..
Citera
2008-03-06, 16:36
  #2
Avstängd
Trollkarlen.s avatar
Har du tillgång till maskiner så använd dem. Leta fram ett ställe där du har gott om plats för ditt hål med.. Annars får du nöjja dig med en spade och annat du finner i garaget.. Sen är det bara sätta igång.. Djup och storlek har ingen betydelse. Bara du själv kommer veta när hålet är klart

Ett tips är dock att vänta in sommaren. Backen är ganska hård och envis såhär års.
Citera
2008-03-06, 16:36
  #3
Medlem
RyssJävels avatar
Gräv bort Skåne.
Citera
2008-03-06, 16:36
  #4
Medlem
buffalos avatar
Gräv till Kina.

http://hem.passagen.se/idaslantbruks...inigravare.JPG
Citera
2008-03-06, 16:40
  #5
Medlem
Denoms avatar
Om du vill gräva ett djupt hål så får du se till att du inte stöter på berg efter en decimeter(om du nu inte har verktyg för att få bort det).
Citera
2008-03-06, 16:48
  #6
Medlem
plles avatar
Klart du ska gräva ett hål!

Börja med att träna inomhus. Gräv ett hål i väggen till grannen och fråga vad han gör!
Citera
2008-03-06, 17:00
  #7
Medlem
Seatims avatar
Psykakuten?
Citera
2008-03-06, 17:06
  #8
Medlem
waaaH_5s avatar
gräv du din grop. glöm inte och fota när du e klar, och lägg upp här så vi andra får se resultatet

lycka till
Citera
2008-03-06, 17:13
  #9
Medlem
ray-mans avatar
jag grävde själv ett hål för ca. 3 år sen av ingen anledning alls, men jag tröttnade ganska snabbt, grävde kanske 1,5 meter djupt sen orka ja inte mer.
jag kan säga att det är ganska jobbigt.. iaf med spade
Citera
2008-03-06, 17:26
  #10
Medlem
nidarodrs avatar
Okej, tack för alla bra svar. Blir nog till att köra med en gammal hederlig spade för att få rätta känslan. Förmodligen i sommar och på en plats utan berg under.

Precis som nån skrev lär jag nog veta själv när jag grävt klart! Håll utkik efter bild på resultatet i juli nångång :P
Citera
2008-03-06, 17:26
  #11
Medlem
Lastbils avatar
Fan vad sugen jag själv blev på att gräva ett hål nu. Bor dock i lägenhet och man vill ju ogärna besudla nån annans mark. Var är det säkert att gräva ett hål?
Citera
2008-03-06, 17:27
  #12
Avstängd
Konfuciuss avatar
Låter nice, det finns alldeles för lite hål här i världen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback