Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-14, 16:29
  #1441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etableradhackspett
Jag har grävt ett hål hela dagen
Länk giltig 7 dagar.
https://www.transfernow.net/dl/Minfinagrop
7 dagar? Vad är det för fasoner! Bättre kan du!
Citera
2022-07-31, 16:28
  #1442
Medlem
"Man borde gräva ett stort, djupt hål och knuffa ner Sex Pistols i det."

-autentisk replik av propert klädd man i mörk kostym och plommonstop, ur filmen The Great Rock'n'Roll Swindle.
Citera
2022-08-11, 22:11
  #1443
Medlem
32åringens avatar
I Finland, vårt stolta broderland, vet de hur man går ål in när det kommer till hål.

https://youtu.be/CODwjfqTJYY
Citera
2022-08-16, 21:33
  #1444
Medlem
Skogsvandrings avatar
Nå, blev det något hål? Har väntat på uppdatering sedan 2008 och börjar bli en aning otålig.
Citera
2022-08-19, 05:04
  #1445
Medlem
urverksapelsins avatar
Klockan är fem på morgonen och det är för tidigt att gräva ett hål.
Citera
2022-09-12, 18:02
  #1446
Medlem
ThExanors avatar
TS verkar så inspirerande. jag har inte följt tråden. Hoppas hand gjorde en anstiftan som heter duga

Hur som, är det någon som besitter information om vem som grävt sig ner och därav redan krönt sig?
__________________
Senast redigerad av ThExanor 2022-09-12 kl. 18:47.
Citera
2022-09-23, 11:16
  #1447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etableradhackspett
Jag har grävt ett hål hela dagen
Länk giltig 7 dagar.
https://www.transfernow.net/dl/Minfinagrop

Önskar att få en uppdatering på hålet! lägg upp en ny bild!
Citera
2022-10-10, 05:57
  #1448
Medlem
.Nu är det dags att runda av snart innan frosten kommer. Är klar med att välja ut plats, mormors sommarstuga blev de, Letade jordtips sist o söder ut va rätt håll 👍Lättarbetad jord, mkt lättare än tidigare år... men får inte riktigt ventilation o vattenavrinning o funka tillfredsställande några skrtenar o rör finns tillfälligt uppsatta, men måste ha lite bättre grejer... . Men själva hålet är iallafall perfekt 😁Några tips innan det är dags att ge upp för iår? Ingen stress, så änge jag får ett hål som är klart att hänga lite i när man får feeling till nästa sommar är jag glad. Vill inte bygga ett större hål, gillar mitt hål som det är, men det måste effektiviseras en del.
Aja ha det så fint alla o lycka till med hålen!
En vacker dag behöver alla ett välgrävt håll, och då vill jag ha lite försprång 😁
Citera
2022-11-13, 20:46
  #1449
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whynota69
En vacker dag behöver alla ett välgrävt håll, och då vill jag ha lite försprång 😁
Du är ett föredöme för åss alla.
Citera
2022-11-25, 12:43
  #1450
Medlem
Ni som inte äger någon mark, frågar ni markägaren först om det är lugnt att man gräver ett hål på hans mark?
I övrigt så kan det vara bra med en geoteknisk undersökning först så det är långt ner till berg och inte massa stenar modell större. En markundersökning kostar en slant, men det kan det vara värt.
Och om det är tjäle i marken så läg på kol och elda över natten, så blir det inte så kämpigt att gräva i början.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback