Nej det fungerar inte. Vet inte hur många liknande frågor jag hört men många är det.

Det många hävdar är att det skulle gå att få ut energi ur vatten, detta är fel. Vatten har formeln H2O, detta innebär en lägre bindningenergi än vätgas och syrgas ensamt (H2, respektive O2). Med andra ord, om du
tillsätter energi till vatten, får du ut vätgas och syrgas, kruxet här är bara det att när du sedan förbränner dessa (eller slår ihop dem på annat vis) får du tillbaks precis samma energi som du använde från början, minus en del energiförluster. Det går inte att få en nettovinst!
Den enda möjlighet jag ser, är att du använder havsvatten, utvinner deutrium (en väteisotop), slår ihop dessa via kärnfusion till helium. Och på så sätt får en energivinst.
Problemet är bara att man världen över kämpar med just fusion, och man har inte fått det att gå med vinst ännu (osäkerhet råder här, dock vet jag med säkerhet att det krävs en jävla energi till att ens starta processen).
Det krävs oerhörda temperaturer och det är inget sluge Scam-Simon fixar till i sitt garage. Då skulle han ha nobelpris.
(Såg just videon och nu skrattar jag, kört bilen på vatten, håhåjaja...)