• 1
  • 2
2008-03-06, 14:59
Medlem
slipZens avatar
När jag gjorde lumpen så sa vissa befäl att BRAKen funkade som lite träning, medan vissa andra befäl sa att det enbart var en uppvärming inför dagen.

Så, hur ligger det till med det egentligen? Jag som aldrig tränar (utöver löpning typ 2ggr/vecka) och är rätt klen, kommer jag tjäna något direkt i långa loppet på att BRAKA 20-30 minuter om dan på morgonen? Det är ju inte direkt mycket vi snackar om här, kanske 35 armhävningar, lika mycket sit-ups, lite rygglyft och sånt.
Citera
2008-03-06, 15:04
Medlem
Skadeförebyggande, samt att man vaknar till och blir pigg snabbare. Sen ger det självklart en viss träning för den otränade.
Citera
2008-03-06, 16:18
Medlem
dashis avatar
Hur är BRAK-träningen upplagd?
Citera
2008-03-06, 17:35
Medlem
Ben, Rygg, Armar, Knän you do the math =)
Citera
2008-03-06, 18:01
Medlem
tidenrinnerivags avatar
BRAK är ett skämt. Alla våra befäl sa att det gav en allround träning för hela kroppen (OMG!). De påstod att det var bra och att många skulle utvecklas bra tack vare det.

Jovisst, att köra en massa armhävningar VARJE dag, varje morgon (utan energi) är säkert optimalt för t ex bröstens utvecklande...

Jag konfronterade vår Kapten på ett möte och han hade inget att säga, det slutade med att han sa "jag är ingen expert på detta, men det är experter som tagit fram denna metoden och om du undrar något får du ta det med dem", hahaha.
Citera
2008-03-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidenrinnerivag
Jag konfronterade vår Kapten på ett möte och han hade inget att säga, det slutade med att han sa "jag är ingen expert på detta, men det är experter som tagit fram denna metoden och om du undrar något får du ta det med dem", hahaha.

HAHAHAHA, så jävla ägd! Han vart satt på plats.
Citera
2008-03-06, 19:12
Medlem
x_776s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alola
HAHAHAHA, så jävla ägd! Han vart satt på plats.

vi som inte spelar CS o andra spel vad betyder "ägd"
Citera
2008-03-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidenrinnerivag
BRAK är ett skämt. Alla våra befäl sa att det gav en allround träning för hela kroppen (OMG!). De påstod att det var bra och att många skulle utvecklas bra tack vare det.

Jovisst, att köra en massa armhävningar VARJE dag, varje morgon (utan energi) är säkert optimalt för t ex bröstens utvecklande...

Dina befäl va rejält missinformerade isf, hos oss va de ingen tvivel om varför vi utförde BRAK, sen vägde våran PC 90kg muskler fördelat på 165cm med och kunde sin träning =)
Citera
2008-03-06, 19:22
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dashi
Hur är BRAK-träningen upplagd?

Här är en bra video, så får man se effekterna av det också http://www.youtube.com/watch?v=WxfIDpset2I
Citera
2008-03-06, 19:26
Medlem
fragdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Här är en bra video, så får man se effekterna av det också http://www.youtube.com/watch?v=WxfIDpset2I

En ny Rick Rolled? :P
Citera
2008-03-06, 19:40
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Dina befäl va rejält missinformerade isf, hos oss va de ingen tvivel om varför vi utförde BRAK, sen vägde våran PC 90kg muskler fördelat på 165cm med och kunde sin träning =)
Hälften av armén vet ju inte hur kroppen fungerar, ändå påstår de att de är så måna om hälsa och renlighet. Pff, bullshit.
Citera
2008-03-06, 20:07
Bannlyst
Vi hadde iaf BRAK för uppvärmning på morgonen och det sågs inte som några fyspass, snarare tvärt om, man skulle inte träna så man blev trött utan bara så man blev varm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in