Heej, funderar på att köpa en ny dator då jag har tröttnat på min nuvarande. jag kommer under överskådlig framtid inte ha pengar för något high-end maskin men eftersom jag inte kräver super prestanda så gör det mig inte så mycket. det jag vill kunna göra är att spela Warhammer Online laggfritt när det kommer ut.
Budget (kr): 4000+
Hur snart behöver du datorn: Månad kanske
Användandet av datorn
-Kontorsarbete/surfande (Ja/Nej): Ja!
-Bildredigering (Ja/Nej): bara småsaker, amatörmässigt
-Videoredigering (Ja/Nej): Nej
-Musikproduktion (Ja/Nej): Nje, kanske troligtvis inte
-Annat (ange vad): Spelande
Typ av spel kommer att spelas: World of Warcraft, Gärna Unreal Tournament 3, Warhammer Online
Ska operativsystem ingå (Ja/Nej): Nej
Ska skärm ingå (Ja/Nej): Nej
Kommer du att bygga datorn själv (Ja/Nej): Japp eftersom det blir billigare!
Är överklockning aktuellt (Ja/Nej): Ja
Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator (Ja/Nej): Nej
Andra speciella krav/önskemål: Vi kan ju använda uttrycket "Most bang for the buck!" Det är ungefär det jag vill ha, inte det bästa och senaste eftersom jag inte har pengar till det.
Det vore possitivt om jag kunde använda mina gammla IDE hårddiskar samt min IDE DVD brännare.
Det jag undrar är om processorn är Dual core eller om det är felskrivet och spelar det någon roll? en annan fundering är hur mycket kan man klocka den med boxed kylaren?
Senast redigerad av Umaycry 2008-03-06 kl. 16:42.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!