• 1
  • 2
2008-03-05, 19:32
Medlem
mtees avatar
Hej!

Har tagit benso ett 10-tal gånger och brukar oftast göra det några dagar i sträck när det väl händer.

För att komma till min poäng om varför jag blir en städtant tar jag upp det senaste exemplet:

Hade lite phenazepam, vet inte hur mkt jag tog och kommer inte ihåg den dagen alls. När mitt normala jag börjar komma tillbaka (60h halveringstid) så märker jag att min lägenhet är så jävla fin och ren! Denna gången hade jag t o m satt upp nya tavlor och borrat alla möjliga hål och uppgraderat min ljudanläggning. Kopplat dator med tv..... jaja ni fattar.

Detta är inte första gången som benso och jag städat och organiserat lägenheten, det är helt underbart .

Är det någon annan som blir så här av benso och varför?
Citera
2008-03-05, 19:59
Medlem
Eyeopeners avatar
Blir själv så som du skrev när jag tar oxascand, när jag inte har nån benso tollerans.
Citera
2008-03-05, 20:06
Bannlyst
har du ångest och benzon lindrar ångestneurotiska syndrom kanske
men annars låter det konstigt

låter mer som folk brukar reagerapå tjack, jag reagerar så på tjack

på tråk benzo blir jag bara tråk trött
Citera
2008-03-05, 20:10
Medlem
gugglianos avatar
http://www.psykiatriinfo.se/AZTempla...ge.aspx?id=516
Citat:
Ursprungligen postat av text om hypomani
Hypomani, mani & depression

Mani
Under de maniska episoderna känner man sig starkt upprymd. Man får massor av energi och fylls av idéer som måste genomföras, ofta till vilket pris som helst. Livet går i ett rasande tempo och omgivningen får svårt att hänga med, i såväl infall som resonemang. Någon har beskrivit det som att hjärnan blir som en alldeles rak och tom motorväg. Det finns inga hinder, inga tveksamheter, det är bara att köra på. Hur fort som helst. Dåligt omdöme, rastlöshet, provokativt beteende, förnekande av egna fel och ekonomiska utsvävningar är vanligt. Det kan yttra sig till exempel i att man ringer alla sina kollegor mitt i natten för att berätta om nya briljanta idéer. Det kan handla om att vinna varje argumentation, oavsett om man har rätt eller fel. Överdriven och okontrollerad shopping är vanligt.
Citera
2008-03-05, 21:54
Medlem
mtees avatar
Nej fy fasen sådär är jag inte alls. Jag är lugn och lycklig
Citera
2008-03-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
http://www.psykiatriinfo.se/AZTempla...ge.aspx?id=516

Det TS pratar om handlar nog inte om att han är bipolär, fast vem vet..
påminner också im vissa under stilnoct rus.. dom ska hålla på och pilla på allt, springa ner till soprummet och finna massa intressanta saker (typ nätaggregat sladdar....)

En tämjd stilnocttomte. Man kanske inte behöver tämja benzomonstret eller så har TS tur :x
Citera
2008-03-06, 03:36
Medlem
Fontainebleaus avatar
Jo,jag får med såna flippar ibland, trippade igår kväll och kunde inte sova sen, slängde i mig några mg xanor, sen städade jag i flertalet timmar, drog loss alla tangenter från tangentbordet, rnegjorde insidan av datorn, tvättade diskbänken, bordet, badkaret, ställde mina dvdfilmer rätt, över 250st.
Kände mig mer tjackad än de få gånger jag tagit tjack.
Lyckades även pajja datorn, och det var riktigt jobbigt för aden skulle funka ville jag, så det tog mig säkert 8 timmar eller nåt för att fixa den.
Citera
2008-03-06, 06:38
Medlem
När jag ta normala doser blir jag bara lugnare och glömmer allt jobbigt.. alltså så städar jag inte.. ta jag mer än man ska så gör jag bara sjuka saker vilket hamnar i skulder m.m.
Citera
2008-03-06, 07:13
Medlem
Tomte99s avatar
Har hänt någon gång när man knappt hade tolerans att man fick fetaste minnesluckan, och finaste lägenheten!

Har bara hänt nån gång dock, men skulle gärna önska att det hände lite oftare
Citera
2008-03-06, 18:43
Medlem
Spoilsburys avatar
Jag har aldrig fått speciell städglädje på benso, snarare tvärt om
Citera
2008-03-06, 18:59
Medlem
Du kanske har ångest annars, så när du käkar benson släpper den.. Då känns det inte lika jobbigt att städa.. =)
Citera
2008-03-07, 00:33
Medlem
Jag har gjort liknande saker när jag tjackat, men aldrig på benzo eller opiater.
När jag kör på det ligger jag hellre och inte gör nånting, kollar på tv eller film och mår så jävla bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in