2008-03-05, 15:21
Medlem
Crackiesmallss avatar
Det jag udnrar är vilken/vilka är ERA favorit rappare inom svensk hiphop skriv gärna varför ni tycker det också, har personen sköna beats, skönt flow, rolig osv.
Här gör jag en lista på mina favoriter:

Beväpnad Tjockis (Shazaam) för hans flow är inte mänskligt imo, han tar Biggie och alla andra gällande flow.
dessutom gör han musik man verkligen får bilder av, som DödFel när han låtsas vara en lärare får jag en bild av att han står i ett klassrum och lär barn rappa.
sen är hans texter asroliga, sen är han helt fenomenal på freestyle och sist men inte minst: han har bland dom skönaste beatsen i svensk hiphop.

Organism 12, sättet han framför sina texter på är galet dessutom har han sköna beats.

Ken Ring, han visar att det finns en chans att klara sig i musiken även om man kör med nödrim, och så har han nästan alltid ett smart budskap i sina texter.

Skriv alla era favoriter
Citera
2008-03-05, 15:25
Medlem
valleys avatar
Frej från Slagsmålsklubben såklart! Och grabbarna i Snook.
Citera
2008-03-05, 15:27
Medlem
oVERGROWs avatar
Big Up till Danne Adams-Ray [Snook]:
skönt flow som fan, grym på att battla.

Ken Ring är runner-up, hehe nödrimm check! ändå bra? check!

Organismen får vara med här pga Diamantårar, fet låt.

CrackieSmalls: fet avatar mannen
kudos. Diggar du March 9 mixtapet förresten?
Senast redigerad av oVERGROW 2008-03-05 kl. 15:30.
Citera
2008-03-05, 15:33
Medlem
LiquidSwordss avatar
Organismen just nu, även fast han bara kopierar exakt Lil-wayne fast på svenska... men okej låt gå, han är inte helt dålig på det.

Annars måste jag nog säga grabbarna i Ri-Fa.
Citera
2008-03-05, 15:36
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Big Up till Danne Adams-Ray [Snook]:
skönt flow som fan, grym på att battla.

Ken Ring är runner-up, hehe nödrimm check! ändå bra? check!

Organismen får vara med här pga Diamantårar, fet låt.

CrackieSmalls: fet avatar mannen
kudos. Diggar du March 9 mixtapet förresten?
Tack för berömmet av min avatar
har faktiskt aldrig hört d
vetu vart man kan tanka d
Citera
2008-03-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Det jag udnrar är vilken/vilka är ERA favorit rappare inom svensk hiphop skriv gärna varför ni tycker det också, har personen sköna beats, skönt flow, rolig osv.
Här gör jag en lista på mina favoriter:

Beväpnad Tjockis (Shazaam) för hans flow är inte mänskligt imo, han tar Biggie och alla andra gällande flow.
dessutom gör han musik man verkligen får bilder av, som DödFel när han låtsas vara en lärare får jag en bild av att han står i ett klassrum och lär barn rappa.
sen är hans texter asroliga, sen är han helt fenomenal på freestyle och sist men inte minst: han har bland dom skönaste beatsen i svensk hiphop.

Organism 12, sättet han framför sina texter på är galet dessutom har han sköna beats.

Ken Ring, han visar att det finns en chans att klara sig i musiken även om man kör med nödrim, och så har han nästan alltid ett smart budskap i sina texter.

Skriv alla era favoriter

När det gäller svensk hiphop så törs jag nog säga att det bara är en rappare som jag verkligen tycker är bäst i sverige. Det är Ken Ring.
Hans texter får en att få bilder i huvudet och verkligen fastna och bli helt inne i låten. Men dock tycker jag att han sjunger för mycket om knark i vissa låtar.
Dom låtarna är bara meningslösa. Föstår inte ens varför han gör dom.
Men man känner också igen sig i vissa låtar och det är nog det man fastnar för. Hans bästa låt genom tiderna är låten till hans mamma tycker jag.

Sen finns det ju också andra rappare som Petter, Doggelito osv. Men jag tror inte ens dom kan gemföra sig med Ken ring.
Citera
2008-03-05, 16:07
Medlem
Pubertals avatar
Känns som om det här ämnet diskuterats några gånger nu, men men...
Pst/Q tycker jag är bäst just nu tillsammans med Mapei.
Citera
2008-03-06, 12:53
Medlem
Trainspotters?
Citera
2008-03-06, 12:58
Medlem
Bestinnans avatar
Boysen i Ri-Fa är de som jag lyssnar på för tillfället. Ken Ring levererade bättre för några år sedan, samma gäller Houman.
Citera
2008-03-06, 13:00
Medlem
gemföra förihelvetets satans...
Ken Ring får min röst men jag har inte hört så mycket underground.
Citera
2008-03-06, 13:03
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Sist jag hörde honom var väl 2005, då lät det fruktansvärt misslyckat. Har han blivit bättre?
Citera
2008-03-06, 13:06
Medlem
Apanjockos avatar
MBMA! Alltid!

Annars Pst själv, Ken, Afasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem