Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-14, 18:34
  #169
Avstängd
★★★s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Men det har letat sig in ett troll i varenda tråd som har någon slags aspekt som ställer Apples hårdvara/mjukvara mot Microsofts mjukvara/tredjeparts hårdvara.
Det finns många sådana troll i den här forumdelen, men inga i Windowsdelen. Märkligt.
2008-03-14, 19:06
  #170
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Det finns många sådana troll i den här forumdelen, men inga i Windowsdelen. Märkligt.
Kanske för att Windowsanvändare inte alls är så fanatiska som vad Macanvändare är. Windowsanvändare ser en dator som ett redskap/verktyg som man använder för att göra något, Macanvändare ser sin Mac som Guds, dvs den ofelbare Steve Jobs, gåva till mänskligheten och som en designdetalj (en stor andel av det fåtal människor som köper en Mac gör det för att utseendet på Macen passar in i inredningen hemma, och ibland undrar jag hur många av dem som verkligen använder sin Mac...).
2008-03-14, 19:14
  #171
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Kanske för att Windowsanvändare inte alls är så fanatiska som vad Macanvändare är. Windowsanvändare ser en dator som ett redskap/verktyg som man använder för att göra något, Macanvändare ser sin Mac som Guds, dvs den ofelbare Steve Jobs, gåva till mänskligheten och som en designdetalj (en stor andel av det fåtal människor som köper en Mac gör det för att utseendet på Macen passar in i inredningen hemma, och ibland undrar jag hur många av dem som verkligen använder sin Mac...).
Källa? Troll?

Jag är en ganska nybliven switcher och (anser jag) kompetent f.d. Windows-användare och jag känner inte igen mig, eller andra Mac-användare i din korkade beskrivning. Kom ikapp lite med "argumenten".
2008-03-14, 19:30
  #172
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara_boll
Den här typen av malware och liknande som sprider sig via nätet och som folk får genom sin webläsare bland annat - visst har väl ändå mac lite bättre skydd mot sånt?
Exempelvis så lyckades de ju knäcka iPhone tack vare att Safaris behandling av bildformatet TIFF har ett säkerhetshål, detta kunde lika gärna använts mot Mac OS X.

Både vad gäller Safari och Internet Explorer så kan ju dessa hackas när säkerhetshål upptäcks — innan de täpps till igen. Det är ingen större skillnad där, rent tekniskt. Den stora skillnaden är ju att när ett säkerhetshål upptäcks som gör IE sårbart så gör det att ett majoriteten av världens internet-användare plötsligt är sårbara. När samma sak händer Safari så är det en förhållandevis mycket liten skara användare som blir sårbara, och därför är det ju inte heller då särskilt attraktivt att utnyttja det för att attackera dem.

Även då ett sprillans nytt säkerhetshål upptäcks för Safari, vilket gör att ca 2% av världens internetanvändare blir sårbara, så är det ju fortfarande mycket mer attraktivt att istället göra någon slags elak webbsida som riktar sig till nåt gammalt säkerhetshål i Internet Explorer 6, för de har ju fortfarande otroligt många fler användare.

Vad gäller hotbilden för attacker så är faktiskt antalet användare det som är avgörande. Mac och Safari har relativt sett mycket få, vilket gör oss rätt säkra.
2008-03-14, 19:30
  #173
Medlem
Slash4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Ja? Det finns ju inte virus, alltså finns det ingen med Mac som har virus. Däremot kan någon säkert fått Leap.A när det fanns, men tror du verkligen att någon sitter med Leap.A två år senare?

Viruset finns inte för att det fungerar inte längre. Det är inget fysiskt virus om du tror det. Leap.A fungerar inte längre, av vilken anledning du än vill applicera, därför finns det heller inte.

Du säger att det inte finns längre för att det inte fungerar, vilket jag hoppas att inte tror på själv.

Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Så du tror inte någon märker om de får virus på sin dator? Var tror du detta rapporteras?

Nej, jag tror inte alla märker alla virus.
Alla virus skyltar inte med att de finns. Alla är inte destruktiva.


//

Macanvändare får mer design för pengarna.
Pcanvändare får mer prestanda för pengarna (förutsatt att man bygger själv).
__________________
Senast redigerad av Slash4 2008-03-14 kl. 19:34.
2008-03-14, 20:34
  #174
Medlem
HC47s avatar
Det om är intressant med "Tre stjärnor" är att han menar på att det inte finns virus och dylikt till Mac/OS X för om det funnits hade det märkts "inom en nanosekund".

Men så fort någon säger att de kör Microsoft utan virus så heter det helt plötsligt att alla virus inte hittas. Kan detta bara ske i Microsoft, eller vad är det frågan om?

Vem säger att det inte finns ett virus i OS X som faktiskt inte syns. Nu tror jag ju inte det är så men man vet ju aldrig. Men jag menar, går det till Microsoft så ska det väl gå till OS X? Båda OS bygger på ettor och nollor så det kan ju inte vara så jävla extra avancerat att skapa ett virus till OS X/Mac. Nu är jag ju inte programerare så jag ska inte yttra mig för mycket om detta. Det går ju att göra ganska mycket med ettor och nollor.

Men jag utesluter inget. Det bör ingen annan heller göra. Det är bara dumt.
2008-03-14, 21:19
  #175
Avstängd
★★★s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Kanske för att Windowsanvändare inte alls är så fanatiska som vad Macanvändare är.
Du har inte kopplat mycket du. Om det vore vi Macanvändare som vore fanatiska och konfliktkåta hade vi ju hållt oss i Windowsdelen och spytt hat över Windows, men de flesta håller sig härinne. Istället dräller det runt ett gäng Windowsanvändare som inte tål Mac/Apple och ska tvunget köra igång Mac vs PC debatten endast Windowsanvändare älskar att utföra.

Vad gör liksom exklusiva Windowsanvändare i den här delen av forumet? De kan ju inte tillföra något, för de använder inte Mac.
2008-03-14, 21:45
  #176
Medlem
Hispers avatar
Jag är jävligt lack på det konstanta idiotförklarandet av andra som vissa ägnar sig åt. Återigen har en tråd som hade kunnat vara intressant utvecklats till en tråd där folk anklagar varandra för både det ena och det andra, för att inte läsa, för inte ha skrivit saker som andra faktiskt kan länka till.

Och som vanligt är det vissa nick som man känner igen från den här typen av urspårade diskussioner där folk kastar skit lite allmänt på varandra.

Jag låser den här tråden nu, läser igenom den och kanske öppnar den igen.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback