2008-03-29, 14:31
Citat:
Jag håller helt och hållet med dig, det är mycket, mycket naivt att förvänta sig att man ska leva i ett Sverige där myndigheter värnar om rättssäkerheten, men därom inte sagt att man inte ska kritisera det beteendet för det är mycket viktigt i en demokrati.
Ursprungligen postat av pellepolis
@ Socialbidraget
Du verkar ha en naiv inställning till verkligheten. Det är alltid lätt att sitta hemma i soffan och säga hur alla andra ska göra.
Jag har svårt att tro att allt du gjort sedan du föddes har gått precis så du tänkt dig.
Du verkar ha en naiv inställning till verkligheten. Det är alltid lätt att sitta hemma i soffan och säga hur alla andra ska göra.
Jag har svårt att tro att allt du gjort sedan du föddes har gått precis så du tänkt dig.
Citat:
Totalt idiotiskt inlägg, det är precis som att du säger att bara för att det är värre i andra länder så ska vi acceptera en korrumperad snutkår här i Sverige.
Ursprungligen postat av Tehthing
Socialbidraget: Har du varit utomlands? I mitt hemland kan jag garantera att polisen är hästlängder värre både när det gäller korruption och att tillämpa onödigt våld..Ingen nyhet. Är överlag så i hela Europa i dom länder jag besökt. bla tyska poliser har otroligt låg tolerans och risken att få däng av dom är marginellt mycket större än av svenska poliser...Sen finns det rötägg, men dom existerar inom alla väsenden..
Citat:
Det där är verkligen svenska rättsväsendet i ett nötskal.
Ursprungligen postat av Casanovan
Svenska polisen är ett skämt.
Trots Arkies fanatiska försök att skydda sin genomruttna och korrupta arbetargrupp så nä.
Har själv blivit fälld en gång i domstol, efter att en polis anmält mig falskt.
Han satt i rätten och beskrev mig falskt fast jag hade mycket bra bevis på att jag varit på ett annat ställe, hade 8 vittnen han 0.
Får papper hem " rätten har ingen anledning till att ifrågasätta polismannens ord".
Får böta 7.000 till honom.
Hörde sedan hur han berättat till folk i STHML att han drygade ut semesterkassan med ett hånleende.
Trots Arkies fanatiska försök att skydda sin genomruttna och korrupta arbetargrupp så nä.
Har själv blivit fälld en gång i domstol, efter att en polis anmält mig falskt.
Han satt i rätten och beskrev mig falskt fast jag hade mycket bra bevis på att jag varit på ett annat ställe, hade 8 vittnen han 0.
Får papper hem " rätten har ingen anledning till att ifrågasätta polismannens ord".
Får böta 7.000 till honom.
Hörde sedan hur han berättat till folk i STHML att han drygade ut semesterkassan med ett hånleende.