2008-03-04, 22:44
Medlem
Finns det ngot bra alternativ till dc++ om man bara skall ladda hem enskilda mp3r ?
Citera
2008-03-04, 23:04
Medlem
tvcasualtys avatar
Soulseek och limewire funkar, specielt fr mer udda material. Var lnge sedan jag anvnde limewere men startar soulseek rtt ofta nr jag skare 'ovanliga' ltar eller band. Men var beredd p att det kan g vldigt segt att tanka hem grejer.
Citera
2008-03-04, 23:10
Medlem
DennisOlofs avatar
Kr emule istllet. Den r nog mest aktiv och strst idag, nr det inte gller BT som typ tagit ver allt.

Folk kr fortfarande DC men allt annat har mer eller mindre dtt.
Citera
2008-03-04, 23:18
Medlem
eMule r det bsta fr enskilda mp3 men ven annat, bara man stller in det rtt och lr sig ska rtt och har lite tlamod. I stort sett ALLT finns p eMule. ven gamla saker. Eftersom alla tvingas dela med sig medan dom tankar s kommer det mesta ocks finnas kvar dr slnge ngon tankar. Men se till att skaffa en sker server-lista. Typ 85% av servrarna idag r kapade av antipirat-nissarna.
Citera
2008-03-05, 00:09
Medlem
DennisOlofs avatar
Fr inte tala om att det gr grymt segt, det tar mycket lng tid att f hem ngot men det kompenserar av det enorma utbudet

Plus att mnga pirate fredrar just emule efter BT (och delvis DC fast det r nog fr privat bruk, precis som FTP).
Citera
2008-03-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Fr inte tala om att det gr grymt segt, det tar mycket lng tid att f hem ngot men det kompenserar av det enorma utbudet

Jo jag vet mnga tycker det r segt men jag har vl kanske bttre tlamod n andra. Och s hemskt tycker jag inte det r, speciellt enstaka ltar gr ju oftast vldigt snabbt. Strre filer brukar komma hem under en natt. Frutsatt att det finns kllor allts, filer med f kllor kan ta lng tid men dessa r ju ofta godbitarna/rariteterna som r vrda att vnta p

Dessutom tycker jag just fr att eMule funkar s bra i bakgrunden, gr att det knns mindre segt. Det knns nstan segare att ha en BT-klient igng som tankar en stor fil i flera timmar och suger all prestanda ur uppkopplingen under lng tid. bttre med eMule som smygtankar lite snllt

Fast det beror vl mycket p om man har snabb uppkoppling, har man 10 mbits eller mer s drar man ju hem ven stora filer snabbt.

Citat:
Plus att mnga pirate fredrar just emule efter BT (och delvis DC fast det r nog fr privat bruk, precis som FTP).

Fattar faktiskt inte att inte fler anvnder eMule eftersom det r helt skert och anonymt - frutsatt att servern r sker allts och det fr man ju hoppas p. Man kan inte se andras IP p eMule. Det kan man i alla andra sdana program. BT t.ex r ju grymt oskert man r ju helt "naken" medan eMule servarna krypterar IP. DC har jag aldrig begripit att ngon vill anvnda, massa ljliga regler om att man ska dela ut en massa, ljliga maktgalna opar p hubbar, massa skrpfiler. Jag har frskt men aldrig lyckats tanka hem ngot frn DC. Men visst, r man i ett "slutet sllskap" s fungerar det skert bttre, jag har bara aldrig gillat snt dr. Privata FTP:er brukar vara behftade med liknande sorters ljligheter man ska stlla upp p och en massa byfnar man mste vara social med. Men men, sn r jag.
Citera
2008-03-05, 07:45
Jag tycker du ska kra p torrent istllet , r det enskilda ltar kan du simpelt f hem dom via yoump3.org.
Citera
2008-03-05, 07:52
Medlem
coqs avatar
Hller med ovanstende. Finns ett flertal torrent-trackers som r inriktade p just musik.
Citera
2008-03-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Jag tycker du ska kra p torrent istllet , r det enskilda ltar kan du simpelt f hem dom via yoump3.org.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in