Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Fr inte tala om att det gr grymt segt, det tar mycket lng tid att f hem ngot men det kompenserar av det enorma utbudet

Jo jag vet mnga tycker det r segt men jag har vl kanske bttre tlamod n andra. Och s hemskt tycker jag inte det r, speciellt enstaka ltar gr ju oftast vldigt snabbt. Strre filer brukar komma hem under en natt. Frutsatt att det finns kllor allts, filer med f kllor kan ta lng tid men dessa r ju ofta godbitarna/rariteterna som r vrda att vnta p
Dessutom tycker jag just fr att eMule funkar s bra i bakgrunden, gr att det knns mindre segt. Det knns nstan segare att ha en BT-klient igng som tankar en stor fil i flera timmar och suger all prestanda ur uppkopplingen under lng tid. bttre med eMule som smygtankar lite snllt
Fast det beror vl mycket p om man har snabb uppkoppling, har man 10 mbits eller mer s drar man ju hem ven stora filer snabbt.
Citat:
Plus att mnga pirate fredrar just emule efter BT (och delvis DC fast det r nog fr privat bruk, precis som FTP).
Fattar faktiskt inte att inte fler anvnder eMule eftersom det r helt skert och anonymt - frutsatt att servern r sker allts och det fr man ju hoppas p. Man kan inte se andras IP p eMule. Det kan man i alla andra sdana program. BT t.ex r ju grymt oskert man r ju helt "naken" medan eMule servarna krypterar IP. DC har jag aldrig begripit att ngon vill anvnda, massa ljliga regler om att man ska dela ut en massa, ljliga maktgalna opar p hubbar, massa skrpfiler. Jag har frskt men aldrig lyckats tanka hem ngot frn DC. Men visst, r man i ett "slutet sllskap" s fungerar det skert bttre, jag har bara aldrig gillat snt dr. Privata FTP:er brukar vara behftade med liknande sorters ljligheter man ska stlla upp p och en massa byfnar man mste vara social med. Men men, sn r jag.