Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-04, 22:44
  #1
Medlem
Finns det något bra alternativ till dc++ om man bara skall ladda hem enskilda mp3r ?
Citera
2008-03-04, 23:04
  #2
Medlem
tvcasualtys avatar
Soulseek och limewire funkar, specielt för mer udda material. Var läääänge sedan jag använde limewere men startar soulseek rätt ofta när jag sökare 'ovanliga' låtar eller band. Men var beredd på att det kan gå väldigt segt att tanka hem grejer.
Citera
2008-03-04, 23:10
  #3
Medlem
DennisOlofs avatar
Kör emule istället. Den är nog mest aktiv och störst idag, när det inte gäller BT som typ tagit över allt.

Folk kör fortfarande DC men allt annat har mer eller mindre dött.
Citera
2008-03-04, 23:18
  #4
Medlem
eMule är det bästa för enskilda mp3 men även annat, bara man ställer in det rätt och lär sig söka rätt och har lite tålamod. I stort sett ALLT finns på eMule. Även gamla saker. Eftersom alla tvingas dela med sig medan dom tankar så kommer det mesta också finnas kvar där sålänge någon tankar. Men se till att skaffa en säker server-lista. Typ 85% av servrarna idag är kapade av antipirat-nissarna.
Citera
2008-03-05, 00:09
  #5
Medlem
DennisOlofs avatar
För inte tala om att det går grymt segt, det tar mycket lång tid att få hem något men det kompenserar av det enorma utbudet

Plus att många pirate föredrar just emule efter BT (och delvis DC fast det är nog för privat bruk, precis som FTP).
Citera
2008-03-05, 00:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
För inte tala om att det går grymt segt, det tar mycket lång tid att få hem något men det kompenserar av det enorma utbudet

Jo jag vet många tycker det är segt men jag har väl kanske bättre tålamod än andra. Och så hemskt tycker jag inte det är, speciellt enstaka låtar går ju oftast väldigt snabbt. Större filer brukar komma hem under en natt. Förutsatt att det finns källor alltså, filer med få källor kan ta lång tid men dessa är ju ofta godbitarna/rariteterna som är värda att vänta på

Dessutom tycker jag just för att eMule funkar så bra i bakgrunden, gör att det känns mindre segt. Det känns nästan segare att ha en BT-klient igång som tankar en stor fil i flera timmar och suger all prestanda ur uppkopplingen under lång tid. bättre med eMule som smygtankar lite snällt

Fast det beror väl mycket på om man har snabb uppkoppling, har man 10 mbits eller mer så drar man ju hem även stora filer snabbt.

Citat:
Plus att många pirate föredrar just emule efter BT (och delvis DC fast det är nog för privat bruk, precis som FTP).

Fattar faktiskt inte att inte fler använder eMule eftersom det är helt säkert och anonymt - förutsatt att servern är säker alltså och det får man ju hoppas på. Man kan inte se andras IP på eMule. Det kan man i alla andra sådana program. BT t.ex är ju grymt osäkert man är ju helt "naken" medan eMule servarna krypterar IP. DC har jag aldrig begripit att någon vill använda, massa löjliga regler om att man ska dela ut en massa, löjliga maktgalna opar på hubbar, massa skräpfiler. Jag har försökt men aldrig lyckats tanka hem något från DC. Men visst, är man i ett "slutet sällskap" så fungerar det säkert bättre, jag har bara aldrig gillat sånt där. Privata FTP:er brukar vara behäftade med liknande sorters löjligheter man ska ställa upp på och en massa byfånar man måste vara social med. Men men, sån är jag.
Citera
2008-03-05, 07:45
  #7
Medlem
Jag tycker du ska köra på torrent istället , är det enskilda låtar kan du simpelt få hem dom via yoump3.org.
Citera
2008-03-05, 07:52
  #8
Medlem
coqs avatar
Håller med ovanstående. Finns ett flertal torrent-trackers som är inriktade på just musik.
Citera
2008-03-10, 19:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Jag tycker du ska köra på torrent istället , är det enskilda låtar kan du simpelt få hem dom via yoump3.org.


Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback