2008-03-05, 09:02
Medlem
OSKEEERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuIzTiD
Jag tycker det låter som en fungerande idé.
Betala 15kr, budet höjs 1 öre. Om budet når 4kr så har de ju fått 6000kr, vilket ju borde täcka deras kostnad.

Vid närmare eftertanke så insåg jag att det stämmer, det borde fungera..

Att man får TVn för 4kr kan tänkas vara riktigt bra men kom ihåg hur mycket alla som bjudit betalat sammanlagt.
Citera
2008-03-05, 11:21
Citat:
Ursprungligen postat av OSKEEER
Vid närmare eftertanke så insåg jag att det stämmer, det borde fungera..

Att man får TVn för 4kr kan tänkas vara riktigt bra men kom ihåg hur mycket alla som bjudit betalat sammanlagt.

Företaget måste gå med rejäl vinst efters om vid varje nytt bud så startar klockan om så för varje nytt bud får företaget ex 10min extra tid på att sälja varan samt 15kr ner i fickan..

Låt oss anta att Kalle vill köpa PS3 som just nu går..

Kalle lägger ett bud när det är 3s kvar av auktionen då börjar klockan om igen på 10min.
Kalles bud ligger kvar tills Maria lägger ett nytt bud när det återstår 2s av auktionen.
Auktionen startar om och Marias bud ligger där i 9,58min tills Kalle lägger ett nytt bud och auktionen startar om och ligger där i 9,58min till Maria lägger ett nytt bud som ligger där i 9,58min till Kalle lägger ett nytt bud... osv osv..

Man kan inte vinna på den dära auktionen.. Om man inte finner den bästa tiden på dygnet då minst människor är vakna och har koll på auktionerna..

Under tiden jag har skrivit detta har 3 människor lagt bud på PS3 som då har startat om 3ggr...
Citera
2008-03-05, 12:31
Medlem
OSKEEERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Företaget måste gå med rejäl vinst efters om vid varje nytt bud så startar klockan om så för varje nytt bud får företaget ex 10min extra tid på att sälja varan samt 15kr ner i fickan..

Låt oss anta att Kalle vill köpa PS3 som just nu går..

Kalle lägger ett bud när det är 3s kvar av auktionen då börjar klockan om igen på 10min.
Kalles bud ligger kvar tills Maria lägger ett nytt bud när det återstår 2s av auktionen.
Auktionen startar om och Marias bud ligger där i 9,58min tills Kalle lägger ett nytt bud och auktionen startar om och ligger där i 9,58min till Maria lägger ett nytt bud som ligger där i 9,58min till Kalle lägger ett nytt bud... osv osv..

Man kan inte vinna på den dära auktionen.. Om man inte finner den bästa tiden på dygnet då minst människor är vakna och har koll på auktionerna..

Under tiden jag har skrivit detta har 3 människor lagt bud på PS3 som då har startat om 3ggr...

Aha det startas om varje gång någon bjuder, isåfall är det grymt svårt att vinna en auktion. Haha visste inte om detta...
Citera
2008-03-05, 12:36
Medlem
Inte så mycket datasäkerhet, men anledningen till att företaget är engelsktregistrerat beror på att sådant här är olagligt i Sverige eftersom det räknas som ett lotteri.
Citera
2008-03-05, 15:13
Medlem
memrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
Vad för bugg hittade du då?

För övrigt så kör sidan cPanel & WHM 10, http://www.hitbid.se:2082 , som inte är den senaste versionen (senaste är 11). Versionsnumret står ovanför inloggningsfältet.

En scan med nmap mot hitbid.se ger följande

Lite oftopic kanske, men vad angav du för parametrar för att få ut det svaret på din scane:ing ?
Citera
2008-03-05, 15:25
Medlem
patrikgbgs avatar
Ok, jag tror definitivt att det är något skumt på gång...

Jag bjöd på den Sony Cybershot som avslutades tidigare. Började bjuda på runt 40. Men varje gång det var 1 sekund kvar så bjöd någon annan över mig.
Jag väntade då själv till sissta sekund innan jag bjöd, men det var samma visa igen, någon bjöd över mig i sissta sekunden. Då tänkte jag att jag skulle kolla om jag inte bjöd, om den skulle fortsätta att stiga.
Det gjorde den inte, utan avslutades på 56.

Tycker detta är lite suspekt. Jag vann den inte på 8 bud, men så fort jag sluta bjuda så vann någon annan den. Kan ju vara en tillfällighet, men faktum kvarstår att dom hade gått minus totalt på auktioen om jag tagit hem den. Om däremot dom själva tar hem den går dom endast plus. Plötsligt börjar jag förstå vad bidster menar med att lägsta bud auktioner är strategi, för i jämnförelse med hitbid så har man fan så mycket större chans att ta hem objekt!
Citera
2008-03-05, 17:52
Medlem
patrikgbgs avatar
Ok, mina inlägg här skulle kanske passa bättre i spel och dobbel.
Faktum är att jag faktist lyckades kamma hem 50 gratisbud. Uppdaterar vad som händer med dom.

Update: Jag skulle betala nu, 71öre då vill dom dessutom ha 25:- för frakt, vilket verkar jävligt skumt. Dom borde väl inte skicka 50gratis bud til mig...
Senast redigerad av patrikgbg 2008-03-05 kl. 18:03.
Citera
2008-03-05, 19:54
Medlem
memrixs avatar
Kom att tänka på vad de har för garantier ang Ddos ?

Ponera att du bjuder på TV:n direkt efter budet så tar du ditt botnet och Ddosar sidan så inga andra budgivare kan komma åt sidan och göra ett bud. Du Ddosar sidan i 15 min sedan så slutar du. Kommer du då vara vinnaren på varan?
Citera
2008-03-05, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av memrix
Kom att tänka på vad de har för garantier ang Ddos ?

Ponera att du bjuder på TV:n direkt efter budet så tar du ditt botnet och Ddosar sidan så inga andra budgivare kan komma åt sidan och göra ett bud. Du Ddosar sidan i 15 min sedan så slutar du. Kommer du då vara vinnaren på varan?

Borde ju fungera.. Funderar på att provlägga ett bud nu och se vad som händer..
Citera
2008-03-05, 20:34
Medlem
ETHELs avatar
Hmmm fick 5 gratisbud när jag reggade mig men nicky och zacco bjuder automatisk över mig. Uppenbart deras bots som har nån sorts gräns för hur mycket pengar varje vara ska generera innan dom släpper grejerna.
Citera
2008-03-05, 20:37
Medlem
ETHELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Ok, mina inlägg här skulle kanske passa bättre i spel och dobbel.
Faktum är att jag faktist lyckades kamma hem 50 gratisbud. Uppdaterar vad som händer med dom.

Update: Jag skulle betala nu, 71öre då vill dom dessutom ha 25:- för frakt, vilket verkar jävligt skumt. Dom borde väl inte skicka 50gratis bud til mig...

Hur fan fick du 50 gratisbud?

Rapportera om du fick grejerna!

Edit: såg nu att du bjöd på 50 "gratisbud".. Det står dock i avtalet att dom tar 25 kr i frakt för vunnen "auktion" så det har dom rätt att göra..
Senast redigerad av ETHEL 2008-03-05 kl. 20:44.
Citera
2008-03-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka

Det försvåras en del av att auktionerna bara är öppna mellan 9-23.

Tveksamt om det är en bluff eller inte, precis som de flesta andra sidorna i branschen. Men med tanke på hur många sidor det finns och hur många som måste sitta och spela på de för att de ska gå runt, tycker i alla fall jag att det verkar lite suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in