2008-04-02, 18:47
Medlem
Hm..

Så om vi ska fastställa detta då?

Bidleaders.se : Ingen bluff så vitt jag har läst i denna tråd?

Hitbid.se : Verkar inte heller vara någon eftersom trupert tydligen hade fått sina grejor?

Stämmer det eller?
Citera
2008-04-02, 18:49
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Nej, nu vet jag anledning till ditt konstiga svar förut. DET HÄR ÄR _INTE_ LÄGSTA UNIKA BUD! Det här är ett helt annat koncept. 16.03 innebär 1603 bud som sagt.

Kolla Hitbid.se och deras instruktioner så förstår du.
Tack för klargörandet. Ursäkta mig för OffT och att jag förvirrat mer än förtydligat.
Citera
2008-04-02, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pzhukke
Hm..

Hitbid.se : Verkar inte heller vara någon eftersom trupert tydligen hade fått sina grejor?

Stämmer det eller?

Nej, vi diskuterar inte Bidleaders här inne :S
Citera
2008-04-03, 00:46
Medlem
En bild

Hej igen allihopa.
Lyckades ta en bild på min vinst. Hoppas att kvalitén duger.
Ha det gott och hoppas att ni litar på folk bättre i fortsättningen.

http://img100.imageshack.us/my.php?i...oxvinstjc4.jpg
Senast redigerad av SnakeEyezzz 2008-04-03 kl. 00:55.
Citera
2008-04-03, 01:34
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pzhukke
Hm..

Stämmer det eller?

Korrekt. Direkt efter vinsten fick jag mejl om att betala frakt på 25kr. Betalat och sedan väntat, vet inte hur längesen det var men kanske en månad. Fick mejl om att det skulle ta två veckor, kom inget så mejlade igen. Fick samma svar om två veckor och nu kom sakerna. Fick också 10 bud på sidan som plåster på såren. Men det var bara ett headset jag vann. Kinesiskt så det kan inte ha kostat dom mycket, står 179kr men det vet man aldrig.. Jag vill se när någon har bevis på att de fått sin TV eller något annat "dyrare".

Edit: SnakeEyezzz, Du tror inte du kan ta en större bild eller en bild på lapparna där det står hitbid osv? Borde ju inte vara några problem om det inte är något skumt..
Senast redigerad av trupert 2008-04-03 kl. 01:37.
Citera
2008-04-03, 11:52
Medlem
Kan tyvärr inte

Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Edit: SnakeEyezzz, Du tror inte du kan ta en större bild eller en bild på lapparna där det står hitbid osv? Borde ju inte vara några problem om det inte är något skumt..

För det första så är det inte Hitbid vi pratar om. Jag vann på Bidleaders. För det andra så kan du ju inte säga att det inte borde vara något problem om det inte är något skumt. Det beror väl snarare på vad för slags kamera man har och vilken upplösning den klarar. Jag försökte gå nära men det blir bara en suddig gröt. Har ingen digitalkamera utan fick ta en stillbild med en liten filmkamera jag har. Men det är som sagt en filmkamera och ingen vanlig kamera.
Din bild är väl mer suspekt i så fall, ett brev där det står i bläck. Det kan ju du ha skrivit för hand, eller?

Det enda tipset jag kan komma med det är att spara bilden, zooma in lite så kan du se att det står "Priority" i ena hörnet och "Fiksuhuuto Oy" i avsändarrutan.
Senast redigerad av SnakeEyezzz 2008-04-03 kl. 11:55.
Citera
2008-04-03, 13:22
Medlem
Ni som vunnit produkter, blir ni fakturerade på det minimala beloppet? Hur betalas då detta? Till ett svenskt bankgironummer?
Citera
2008-04-03, 13:56
Medlem
äntligen

har förökt svara hur länge som helst men inte funkat ... jag vann 50 tums plasma tven å för den fick jag betala 60,67 + 500 i frakt men den kom efter 1,5 veckor så jag är super nöjd men har även vunnit massa andra. grejor som dock inte kommit som jag vann före tven .. har även fått nåra andra grejor med som jag vunnit så jag tvivlar på att de är en bluff varför skicka ut vissa grejor å inte andra ?? själv har man haft turen å vunnit 10 saker dock satt in över 4000 men de gör ju inte så mycket när man får grejor för närmare 50 000 :-
fast märk nu att de blivit riktigt tufft att vinna tyvär mvh linus
Citera
2008-04-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ni som vunnit produkter, blir ni fakturerade på det minimala beloppet? Hur betalas då detta? Till ett svenskt bankgironummer?

får hem en faktura på beloppet + frakt som jag gjorde en vanlig överföring till ett svenskt konto nr
Citera
2008-04-03, 14:33
Medlem
patrikgbgs avatar
Det finns en variabel som gör att åtminstone jag blir lite tveksam gentemot hitbid.

Jag har en applikation som hela tiden pollar vilka som lägger bud, vilken tid och på vilken auktion.

En användare som kallar sig för skrållan har lagt 1322bud på totalt 12 auktioner. På en playstation som ligger uppe nu har h*n lagt 429 bud!

Detta innebär att skrållan har fyllt på sitt konto med mer än 13.000 kronor.
Totalt har skrållan vunnit 2 auktioner. Ett par hörlurar värda 176 kronor och en Nokia 5610 värd några tusen.

Och skrållan fortsätter att buda... Trots att personen ifråga förlorat minst 10.000. H*n har alltså fyllt på mer pengar.

Men det bästa av allt, dessa bud har alla lagts efter 31/3.

Skrållan har 14% av alla bud som kommit in på en månad, fast lagt alla bud på 3 dagar.

Kan det vara så att hitbid blivit lite giriga? Eller har dom bara fått en arbetslös speltorsk på kroken?
Citera
2008-04-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
En användare som kallar sig för skrållan har lagt 1322bud på totalt 12 auktioner. På en playstation som ligger uppe nu har h*n lagt 429 bud!
Ja, det där var ju minst sagt underligt. Det kan dock nog förklaras med klassisk nationalekonomi: misstaget att bortse från sunk costs, d.v.s. pengar som redan är förlorade. Den här skrållan förstår antagligen inte att det inte spelar någon roll att h*n redan förlorat massa pengar på produkten oavsett om h*n vinner eller ej. "Jag har ju redan lagt så mycket pengar på den..." är inte rationellt tänkande i det här sammanhanget. Det är ju inget som säger att man har större chans att vinna bara för att man lagt massa bud redan. H*n förstår med andra ord nog att h*n går back men försvarar det med irrationella argument. Säkert ett inslag av tilting också.

Jag tror inte heller att Hitbid skulle vara så uppenbara och bara använda ett konto om de nu ville fuska. Mer troligt att de i så fall gör likadant som Bideazy med massa fuskanvändare.
Citera
2008-04-03, 14:57
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Jag tror inte heller att Hitbid skulle vara så uppenbara och bara använda ett konto om de nu ville fuska. Mer troligt att de i så fall gör likadant som Bideazy med massa fuskanvändare.

Det vore givetvis urbota korkat.

Men inte lika korkat som att lägga smsbud på auktionen "50 Gratis bud", vilket händer att ett mobilnummer gör då och då... Detta späder imo på misstankarna om att allt inte går rätt till.

Edit: Språklig logik
Senast redigerad av patrikgbg 2008-04-03 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in