2008-03-04, 20:33
Medlem
Tjena!

Osäker på om detta var rätt placerat? I värsta fall får väl mod flytta den.

Vart tycker ni det är bäst att köpa band-tröjor på? Har ni köpt någon stanns och blivit nöjd?

Internet? Länk isåfall?
Affär? (Stockholm)

TACK i förväg!
Citera
2008-03-04, 20:37
Medlem
pitchbox9s avatar
Jag införskaffade mig en Hendrix samt Red Hot Chili Peppers-tshirt i Stockholm. Är nästan 100% på att den hette(heter) "PunktShop". När jag sökte på vart den ligger så hittade jag följande svar:

Citat:
"sthlm vid hötorget typ mitt emot mcdonalds. vet inte om de finns på andra städer som har just den affären :P"

Citat:
Sergelgatan tror jag gatan heter, och är som sagt vid hötorget.

Så det stämmer nog. Jag tyckte det var helt okej grejer där
Citera
2008-03-04, 20:39
Medlem
ischs avatar
Spontant så säger jag att man köper enbart band -tshirts på spelningar med bandet. Dock vet jag att burning hart ha ren ok uppsättning när det kommer till deras band.
Citera
2008-03-04, 21:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hårdrocks tröjor
http://www.rockmerch.se/
Citera
2008-03-04, 21:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det kan ofta vara värt att gå in på bandens hemsidor och kolla om man kan beställa därifrån. Det kan ofta bli billigare att köpa på det sättet än att köpa tröja när bandet är på besök, i alla fall när det gäller nordamerikanska band.
Det kan i och för sig ta lite tid att få hem grejorna och egentligen ska man kanske förtulla sin försändelse, men det kan jag struntat i och det gick bra ändå.
Citera
2008-03-04, 22:51
Medlem
Byfånes avatar
Också mycket bra.

http://www.plastichead.com/
Citera
2008-03-04, 23:54
Medlem
Tinoss avatar
PunkShop i Högtorget har väldigt fina band-tröjjor där. Jag köpte min Slayer tröja där förut. Butiken ligger vänster om SF- Sergel bion. (Du tittar mot Sergel ifrån Kungshallen(Stort hus med massor av resturanger på nere våningen sen går du vänster o rakt fram senare)Du fortsätter rakt fram på vänstra sidan sen vid mitten av vägen så finns det McDonalds, då svänger du direkt höger vid ingången till McDonalds, Så det är precis tvärs över.
Annars finns det www.allposters.com, Där har dom allt ifrån Jimi Hendrix till Tool / A Perfect Circle band T-shirts samt tjock tröjor, Däremot är frakten ganska svidig.

Sen kan du alltid kolla på ditt bands hemsida som jag gjorde med Tool.
Dom har en egen shop där man kan beställa fan-varor av Tool på sin sida.
Vet ej om ditt band har det, dock skadar det inte att kolla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in