Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-04, 20:14
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Kalla mig moralkärring eller vad ni vill men varför göra en egen tråd om någon som sen bara blir en mobbningtråd för vuxna? Visst kanske hon får skylla sig själv då hon lagt ut sig på nätet men va fan är det verkligen sånt här man skall läsa om på flashback? Och varför göra en egen tråd om henne? dom kunde pratat om henne i den tråden om WT så hon var en i mängden, nu visar flashback att här skall det mobbas. Så tycker jag iallfall.

Nä mer trådar om Knark,pedofiler,mördare,fotbollshulliganer,NegerBo bby,hackers,dvärgar,våldtäktsmän och allt annat roligt man kan läsa om på flashback och ta bort mobbningstrådar.
Citera
2008-03-04, 20:51
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --StarryEyes--
Kalla mig moralkärring eller vad ni vill men varför göra en egen tråd om någon som sen bara blir en mobbningtråd för vuxna? Visst kanske hon får skylla sig själv då hon lagt ut sig på nätet men va fan är det verkligen sånt här man skall läsa om på flashback? Och varför göra en egen tråd om henne? dom kunde pratat om henne i den tråden om WT så hon var en i mängden, nu visar flashback att här skall det mobbas. Så tycker jag iallfall.

Nä mer trådar om Knark,pedofiler,mördare,fotbollshulliganer,NegerBo bby,hackers,dvärgar,våldtäktsmän och allt annat roligt man kan läsa om på flashback och ta bort mobbningstrådar.

Kan du länka till tråden så man kan bilda sig en egen uppfattning?

När det gäller grupper som avviker från samhällets norm är det ju FB:s grej, typ de med Downs Syndrom eller så, inte enskilda personer.
Citera
2008-03-04, 20:56
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Kan du länka till tråden så man kan bilda sig en egen uppfattning?
Rolig WT blogg (utbruten ur "den stora tråden om att vara white trash")
http://www.flashback.org/showthread.php?t=633765
Citera
2008-03-04, 21:22
Medlem
Därför att orginaltråden började handla om endast henne, då är det naturligt att det blir en utbruten tråd.
Citera
2008-03-04, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av --StarryEyes--
...//...är det verkligen sånt här man skall läsa om på flashback? Och varför göra en egen tråd om henne? dom kunde pratat om henne i den tråden om WT så hon var en i mängden, nu visar flashback att här skall det mobbas. Så tycker jag iallfall.
Håller med dig. Ibland har det startats rena mobbingtrådar - och dessutom vidhållits - med admin & companys goda minne. Skräckexemplet var den tvååriga tråden med kraftiga mobbingtendenser mot en förståndshandikappad man (som dessutom själv var medlem på Flashback). Lyckligtvis är den tråden numera ett avslutat kapitel.

Hade jag fått bestämma skulle inga trådar få förekomma som fokuserar på en enskild individ som inte är en offentlig person. Nu tillhör det inte ovanligheterna att stackars bloggare och andra blir föremål för rena mobbingtrådar på Flashback. Ofta inleds trådarna med grova personangrepp som sätter tonen i tråden, t ex "En korkad WT-hora bloggar om sitt liv" eller nå't liknande. Det är f-n inte snällt...
Citera
2008-03-04, 21:32
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Därför att orginaltråden började handla om endast henne, då är det naturligt att det blir en utbruten tråd.

Läste inte orginaltråden så det var därför jag ville veta vad den här tråden handlade om.
Jag har ett liv vid sidan om internet och kan inte vara up-dated med alla trådar här, tror det finns ett par, tre? andra personer som är det med och då kan det vara bra att länka till tråden som det handlar om.
Underlättar för oss alla.
Citera
2008-03-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Läste inte orginaltråden så det var därför jag ville veta vad den här tråden handlade om.
Jag har ett liv vid sidan om internet och kan inte vara up-dated med alla trådar här, tror det finns ett par, tre? andra personer som är det med och då kan det vara bra att länka till tråden som det handlar om.
Underlättar för oss alla.
Titta ett inlägg ovanför mitt. http://www.flashback.org/showpost.php?p=10241199&postcount=3 Så vad vill du mig?

Mitt inlägg skrev jag till trådskaparen, inte till dig. Om det finns någon som bör posta någon länk så är det TS.
Citera
2008-03-04, 22:13
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Hade jag fått bestämma skulle inga trådar få förekomma som fokuserar på en enskild individ som inte är en offentlig person. Nu tillhör det inte ovanligheterna att stackars bloggare och andra blir föremål för rena mobbingtrådar på Flashback. Ofta inleds trådarna med grova personangrepp som sätter tonen i tråden, t ex "En korkad WT-hora bloggar om sitt liv" eller nå't liknande. Det är f-n inte snällt...
Inte snällt, men fortfarande sant.

Så du tycker inte att vi ska få kunna diskutera bloggar skrivna av icke offentliga personer? Kanske bara om vi skriver övervägande snälla saker?

Tacka vet jag Fanny...
Citera
2008-03-04, 22:25
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble

Så du tycker inte att vi ska få kunna diskutera bloggar skrivna av icke offentliga personer? Kanske bara om vi skriver övervägande snälla saker?

Tacka vet jag Fanny...

Ja det kan vi ju diskutera om att det är att diskutera det som skrivs i den tråden jag snackar om.
Citera
2008-03-05, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble

Tacka vet jag Fanny...
Visst tycker jag att man ska kunna få diskutera andras bloggar, men det är väl ändå en viss skillnad när man skapar en tråd som syftar till att kränka och håna en enskild individ som inte har valt offentligheten?

Hur hade du själv reagerat om det var du eller någon anhörig som utsattes för FB-pöbeln? Folk har en förmåga att inte kunna sätta sig in i andras situation och man tycks ofta resonera "så länge det inte drabbar mig"...

Och varför tillåts man att kränka och svärta ned icke-offentliga personer så länge de bara inte är medlemmar på Flashback? Så fort man blir medlem på Flashback erhåller man automatiskt immunitet mot kränkningar och trakasserier - men bara då. Det är fanimig något som inte står rätt till...
Citera
2008-03-05, 10:45
Medlem
Karl-Olov Nordin blev INTE mobbad i våran tråd, vi var de som hjälpte honom, get your facts straight hippie.
Citera
2008-03-05, 11:56
Medlem
WaRs avatar
Jag tror att du har missuppfattat konceptet om yttrandefrihet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in